Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Jagt fra hvid gummibåd? 25 aug 2019 11:06 #2699

  • Jajo10
  • Jajo10's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
Hej allesammen!
Jeg er relativt ny inden for jagt og har et meget begrænset budget. Jeg har selvfølgelig det mest basale udstyr (Halvautomat, patroner, skydehandsker, kniv, andekald, et par lokkeænder, kiggert og selvfølgelig termokande) jeg har dog ikke nogen pram og der er heller ikke udsigt til at erhverve en.
Jeg skal i sommerhus med min familie tæt på Limfjorden og i den forbindelse har jeg mulighed for at låne en helt hvid 2 personers gummibåd.

Mit spørgsmål lyder: Er det helt hen i vejret at forsøge at skyde ænder fra en lille gummibåd?
Det er motorbådsfri område. Så det er med padler.

Jeg har en sejlbåd med havn i fjorden så jeg ved udmærket godt hvornår det er forsvarligt at sejle ud :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagt fra hvid gummibåd? 25 aug 2019 15:26 #2707

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej,

Hmmm.....

Nej.... Ja..... Jo.... Nej det vil jeg ikke anbefale.

Som du kan hører, så er min første indskydelse. Gummibåd og strandjagt. Nej.
Hvofor så det ? Jeg er ret sikker på du vil punktere på et eller andet tidspunkt. Og ved strandjagt kan det være fatalt.

Grunden til at jeg også skriver... Ja... jo.... Så kender jeg faktisk et hold unge strandjægere der for nogle år siden var nogle stykker der var på jagt sammen i en orange gummibåd.
Det var de flere gange og de skød ænder. Det var 3 mand sammen om en gummibåd. Princippet i det. De skiftedes til at ligge på jagt i gummibåden mens de to andre lå og hyggede og holdt øje inde på land.
Jeg ved de punkterrede og måtte lappe gummibåden. Den holdt til nogle få turer.

Jeg vil ikke anbefale dig, at gøre det du tænker af sikkerhedsmæssige grunde. Jeg gøre en indsats og ville undersøge om det ikke var muligt at låne en pram et sted.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jajo10

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagt fra hvid gummibåd? 25 aug 2019 15:40 #2708

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
Jeg ville som minimum sige at det skulle være en gummibåd med fast bund. Er det tilfældet vil jeg nu nok tro det kan fungere - men ikke være optimalt.

Som en oplysning vil jeg bare lige sige at du for 2000-3000kr. eller mindre, kan finde en brugt pram i fornuftig stand.

Er der ikke en jagtforening ved Limfjorden som har pramme man kan låne? Ellers har Team-West Hunt i hvert fald pramme med udstyr (inkl. trailer) de låner ud kvit og frit.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jajo10

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagt fra hvid gummibåd? 25 aug 2019 17:35 #2710

  • Jajo10
  • Jajo10's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
Tak for svar!
Planen er helt sikkert også at melde mig ind i limfjordsjægerne og låne deres pram. Det er bare ikke muligt inden denne tur.
Jeg havde ikke lige tænkt over hvor nemt sådan en punktere.
Jeg har måske mulighed for at låne en kano i stedet. Ville det være bedre?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1