Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Ny revolutionerende skyde pram. 19 sep 2017 14:56 #783

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 469
  • Modtagne Tak: 198
Hej alle.

En kammerart har købt sig sådan en pram her: Beavertail Final Attack.



Jeg blev naturligvis nysgerrig på hvad denne pram nu var for en størrelse, gik efterfølgende ind og så nogle videoer af prammen, både fra USA, men også den fra den danske importør af dem som er Dan Gate. De har en video liggende på youtube, og fra at ha været nysgerrig må jeg tilstå det har ændret sig til en smule bekymret. For noget der slå mig ved netop denne pram er at den er meget lav, og meget lidt til næsten ingen bølgebrydende form. På en normal jagtdag ligger jeg på mellem 30 og 60 cm vand, med vinden i ryggen ude i det åbne. Som oftest i 8 m/sek eller lign hvilket giver nogle bølger. Hvis man ligger i den her pram under den slags forhold tænker jeg at bølgerne vil slå ind over nakken på én, samt tænker at katamaran opbygningen ved bølger vil klukke ret meget. På denne video:
Når man ser hvor ham Strandjæger Claus snakker kan du hører hvordan den klukker lystigt i baggrunden. Og noget der slår mig på ALLE videoer der ligger på youtube er at det forgår på helt stille vand. Mon den er testet under danske forhold? Jeg mener hvis vinden hidser sig op til 10 m/sek kan der mange steder i Danmark opstå pænt store bølger. Jeg er ikke ude på at diZZe prammen, men håber folk ikke bliver taget rumpen, eller i værste fald lader sig snyde af løfter om hvad den kan klare af sø, og så viser det sig at det kan den ikke alligevel. Samt husk at rep af plast pramme og både kan være et sandt mareridt.

Anyway ville bare lige hører hvad I mener, samt muligvis nogle af jer har erfaring med prammen. Jeg vil meget nødigt se min kammerart komme i en kedelig situation, men det er jo også muligt at det er mig der bekymre mig om noget som slet ikke er aktuelt og prammen er gennemtestet.

Ha den bedste dag alle sammen.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Ny revolutionerende skyde pram. 19 sep 2017 21:19 #787

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Jeg har egentlig samme tanker som Henrik og tænker på hvor godt den klare bølger og om de kluk lyde kan drive en til vandvid i løbet af en times tid..
Har ligeleds tænkt, at den ikke ser så mobil ud, hvis der skal padles efter en anskydning. Jeg savner åretoldere, så den kan roes eller skottes.

Ellers syntes jeg den ser godt ud, med nogle gode detaljer som f.eks de hjul der er bag til. De kunne nok spare en for nogle svedeture med at slæbe en pram og tørlagt havbund. Den ser ud til at være ret stabil og har flere anvendelse muligheder.
Om det er realistisk at slæbe den med på gåsejagt på land kan jeg ikke lige forestille mig.

Jeg tænker den vil kunne det samme som de fleste bobler til det lave vand. Bortset fra jeg tænker der skal lidt mere vand til før den er flydende.
Det ser ud som om der er tilføjet en del skum i prammen, det kan jeg ikke lide, her vil jeg have indbyggede lufttanke i stedet.

Alt dette er bare tanker, og kan være de kommer helt til skamme når det gælder virkeligheden. Det er jo ikke nemt at vurdere en pram uden praktisk erfaring med den. :)

Jeg glæder mig til, at hører fra strandjægere der har købt denne pram, om deres erfaringer med den og se nogle billeder og eller film fra virkelighedens jagt på fjorden. :)
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Ny revolutionerende skyde pram. 19 sep 2017 22:35 #788

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 469
  • Modtagne Tak: 198
Hej Carsten.
Min ven har lovet flere billeder af den samt info om hvordan den er. Det er muligvis bare mig der er en halv gammel forsigtig Per, men jeg syntes bare ikke den ser ud til at passe så godt til den jagt jeg og de fleste af dem jeg kender dyrker. Men som min ven siger kan han også bruge den på søer på noget land jagt, og der vil jeg tro den passer bedre ind. Jeg lover ihvertfald at komme med mere info og tænker jeg må ha lavet en date med ham hvor vi kan teste den godt af, så han med sikkerhed ved hvad den kan klare.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ny revolutionerende skyde pram. 20 sep 2017 07:05 #793

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Husk nu på at den er fremstillet i guds eget land!
De har sindssygt mange sumpområder hvor den egner sig godt. Desværre er der mange af disse områder der også huser hurtig snappere (Alligatorer), hvilket gør at jeg ville vælge en eller anden form for båd hvis jeg skulle jagte vandfugle over there.
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1