Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Renovering af bund 02 apr 2023 14:35 #6285

  • Jesperh
  • Jesperh's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 7
  • Modtagne Tak: 0
Jeg har fået en gammel model vissenbjerg pram hvor keg vil give bunden ny topcoat og glasfibervæv hvor lagt skal jeg blive ned er det helt ned til glasfiberen eller som på det første billedet
Sidste billedet er som bunden er nu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Renovering af bund 02 apr 2023 15:10 #6286

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Av for pokker, du har da lige taget fat med den vinkelsliber. Hvorfor vil du have nyt glasfiber på? Var den revnet? Ud fra dine billeder synes jeg det ser ud som om, at du kunne have nøjes med excentersliberen til at tage det gamle maling og så bare et nyt lag topcoat, hvis det overhovedet var nødvendigt. Men du er ihverfald inde i glasfiberen nu og når du har gjort forarbejdet kan du smide væv på og coate det bagefter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Renovering af bund 02 apr 2023 15:47 #6287

  • Jesperh
  • Jesperh's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 7
  • Modtagne Tak: 0
En jeg kender sagde jeg lige så godt kunne gøre det ordenlig når jeg var i gang med nyt glasfiber væv og så topcaot på. Så blev jeg bare itivel om jeg skulle helt ned til glasfiberen eller bare som på det andet billedet
Og den har lidt revnet ude på snuden

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Jesperh.

Renovering af bund 02 apr 2023 18:47 #6288

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Hvis fiberen ikke var skadet der hvor du er igang vil jeg ikke give din ven ret. Tvært imod. Vissenbjergen er godt lavet og mangler ikke fiber, så slibning og ny coat er rigelig. Men nu hvor du er igang, hvor meget fiber har du så tænkt dig at smide på? Og er det hele bunden du vil give?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Renovering af bund 02 apr 2023 22:41 #6289

  • Jesperh
  • Jesperh's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 7
  • Modtagne Tak: 0
Jeg tænke mig at få fat i det fiber jeg skal bruge der til og har tænkt på at give hele bunden. For det er en gammel pram jeg har fået som har stået ude i mange år uden låg og mandehullet oppe ad.
Eller tror måske bare jeg skal slibe den ned til glasfiberen over det hele og så måske bare give den noget væv polyester hvor det måske er tiltrængt og topcoat på resten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Jesperh.

Renovering af bund 03 apr 2023 07:16 #6290

  • sfa
  • sfa's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 72
  • Modtagne Tak: 37
Ud fra billederne at dømme, tror jeg også, at du måske har fået et lidt for hurtigt råd. Overfladen er et godt eksempel på en pram der er malet med noget alm. maling som nu skaller af - væk ned det. Hvis der er gennemgående revner/skader i glasfiberen er det også fornuftig at lave dem. Det gør du ved at skærfe fiberen ca. 10 cm rund om skaden næsten helt igennem og så bygge op med polyester/fiber til hulningen er dækket igen. Slip plant med den øvrig fiber og mal med gelcoate til du når samme niveau som resten af gelcoaten.

Hvis du vil gøre prammen pæn, sliber du så hele prammen ned til den oprindelig gelcoate så den står ensartet mat, med nogle plamager fra dine reparationer. Herpå kan du give et par lag topcoate i den nuance du gerne vil have.

Og slibning med vinkelsliber er ret svært at styre og vil kræve en del genopretning, hvis resultatet også skal være pænt, så jeg vil absolut anbefale excentersliber eller rystepudser til det grove. Husk også at temp. skal over 14 grader for at polyesteren hærder.

God arbejdslyst!

Vh Sfa

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Renovering af bund 07 apr 2023 09:03 #6291

  • Jesperh
  • Jesperh's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 7
  • Modtagne Tak: 0
Tror jeg er nogenlunde med hvad du mener må jeg gerne ringe til dig en dag så vi er sikker på vi snakker om det samme

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Renovering af bund 08 apr 2023 17:46 #6292

  • sfa
  • sfa's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 72
  • Modtagne Tak: 37
Du skal være velkommen 23277771

vh sfa

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1