Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hurtig opdrift til prammen hvis det skal være lidt nemt. 17 sep 2020 16:49 #4282

  • TS
  • TS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 27
  • Modtagne Tak: 8
Før den forkromede opdrifts-løsning med glasfiberskot brugte jeg de her opdriftsposer, som normalt andvendes i Whitewater kajakker......eller ingen opdrift.......
jeg har brugt dem sådan, at hele forskibet blev pakket op med lokkeænder med poserne ovenpå, allerede monteret, hvorefter jeg pustede poserne op så de låste ænderne i positionen. Det virker men der kan godt gemme sig et par ænder ude foran som så ikke kommer med i opsættet ;-) og det er lidt noget bøvl at arbejde med.
Det er ikke ment som en løsning til den lange bane, men det virker og er nemt og hurtigt at lave. jeg vil tro at alle ordenlige kajakbutikker vil tage dem hjem på bestilling hvis de ikke har dem på lager. Der er 40l i hver af dem jeg har brugt. Der skal også laves noget opdrift bag i prammen eller bliver det svært da bagenden vil synke uanset opdriften i forskibet, og gøre en selvredning tæt på umulig. jeg plejede at binde mine gåselokkere fast inde i og på bagenden. teorien var at de nok skulle kunne holde den flydende. det er dog ikke testet i minus 3 grader og 10-12 sekundmeter. poserne er egentlig rimelig rivstærke synes jeg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1