Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Trist de ikke læste på loven 05 okt 2017 13:57 #839

  • decoy
  • decoy's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
Krybskytter knaldet for ulovlig jagt på Roskilde Fjord
Opdateret 05. oktober 2017 kl. 11:30
Roskilde
Af Lars Kimer
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk
Det høre til sjældenhederne, at politiet anholder krybskytter på Roskilde Fjord. Det skete imidlertid onsdag eftermiddag. Klokken 17.12 slog politiet kloen i to krybskytter.
Politiet havde fået et tip om at der ved Jyllinge, mellem Lilleø - som er totalt friholdt for jagt af den lokale jagtforening Jyllinge Holme - og fastlandet - for de lokale kendt som Korskilde - lå to jægere klædt i hvidt lå i kajakker i sejlrenden, ganske tæt på land. Jagt fra båd skal ske mindst 500 meter fra byzone, så der var ingen tvivl om, at det der foregik var ulovligt.
- Vi blev ringet op af jagtkyndige folk fra lokalområdet, som havde overværet hvad der foregik. Der var ingen tvivl om, at det der foregik var ulovligt, så der venter et efterspil, siger Carsten Andersen fra Midt- og Vestsjællands Politi.
Det lykkedes politiet at få fat i de to jægere, der begge havde jagttegn, en 31-årig mand med ukendt adresse og en 30-årig mand fra København. Politiet konfiskerede deres skydevåben og tog udbyttet fra jagten med sig.
- Det var lykkedes de to herre at få ram på nogle ænder. Dem skal de naturligvis ikke have glæde af og når man omgås jagtloven så lemfældigt, så måtte vi også konfiskerer deres skydevåben, siger Carsten Andersen.
Sagen skal nu juridisk vurderes. Dette er fra avisen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af decoy. Begrundelse: Mere til sagen

Trist de ikke læste på loven 05 okt 2017 14:03 #840

  • decoy
  • decoy's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
Nu må folk lige .. dette forgik lige nede nede forand min have ... nu må folk lære og læse loven og forstå den jeg er personlig glad for de ikke går på jagt her mere på vores fjord ..tsk tsk ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Trist de ikke læste på loven 05 okt 2017 16:13 #844

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Det selvfølgelig ikke okay og bryde loven og slet ikke hvis det med fuld overlæg.
Men var det så også det eller havde de ikke sat sig godt nok ind i reglerne?
Personligt syntes jeg det trist når medjægere kommer i unåde da de jo er medjæger og hvis de ikke har handlet i ond tro er det surt.
Ja de kunne bare sætte sig ind i reglerne men reglerne lige i det område er sku da kompleks.
Hvis de har handlet i ondtro og viste de brød reglerne ja så har de ingen medfølelse fra min side af.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Trist de ikke læste på loven 05 okt 2017 17:26 #845

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Har det præcis som dig Anders.
Ved at mange har problemer med at aflæse områdets fredninger
Men en 500m.byzone burde man altså have styr på.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Trist de ikke læste på loven 06 mar 2020 15:45 #3568

  • mikaelws
  • mikaelws's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
Nogle der kender det retslige efterspil. Der burde vel kun være grundlag for en bøde

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1