Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hvinand forskel i smag på and og andrik? 09 mar 2017 09:08 #257

  • DanielS
  • DanielS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 95
  • Modtagne Tak: 7
Hej

Her i januar måned kom jeg for første gang på fjorden, og på trods af begynderfejlene kastede det to hvinænder af sig. En and og en andrik.

Jeg havde aldrig smagt hvinand før, så jeg besluttede mig for at lave et eksperiment. Jeg lagde to brystfilletter i kærnemælk natten over og to i en marinade (som jeg fandt opskriften på i det gamle forum) Desuden delte jeg brysterne op i køn. Så der både var et andebryst i mælk og et i marinade og et andrikbryst i mælk og et i marinade.

Udover, at jeg klart bedst kunne lide de marinerede bryster, så synes jeg i begge tilfælde, at andrikken smagte bedre.

Derfor vil jeg gerne spørge jer herinde om I også har oplevet smagsforskelle iforhold til køn på hvinænder, eller om I tror det mere har været en tilfældighed.

Tak.

Mvh Daniel

P.S. Hvis det intereserer nogen så brugte jeg tilbehøret fra denne opskrift, som også gik op i en højere enhed med marinaden. Pastaen havde jeg kogt i saltvand, som i så meget salt at det smagte af hav, og pastaen fra fuldkorns rugpasta. Det gav en dyb smag med et hint af hav, som stod godt til det mørke tang. Og så brugte jeg mere chokolade end opskriften forslog, og en mørk chokolade, igen passende til det mørke kød. Her er den http://www.huntersmagazine.com/article/bryster-til-middag

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af DanielS. Begrundelse: stavefejl

Hvinand forskel i smag på and og andrik? 09 mar 2017 09:42 #258

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej Daniel,

Tænker ikke det er forskel på smag i mellem han/hun, det er i alle tilfælde ikke noget jeg lige har lagt mærke til. Nu har jeg heller ikke lavt test på det som du har her. Interessant. :)

Jeg har dog lagt mærke til smagen kan være forskellig fra fugl til fugl og enkelte kan ligefrem have en dårlig smag. Grunde til dette har jeg altid tænkt som værende alderen på fuglen, eller dens valg af føde. Tænker at, det ikke er lige meget om en fugl spiser overvejende snegle, små krebsdyr eller små krapper.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1