Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

En morgentur til stranden 08 feb 2020 16:43 #3364

  • akpaulsen
  • akpaulsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 23
Det har været en halv travl uge med møder først på ugen i Ballerup og senere på ugen i Haderslev så jeg længtes efter at komme ud til stranden og finde roen igen. Luka (min hund) og jeg kørte afsted i det det begyndte at lysne. På vejen aner vi en rudel krodyr og vi stopper for lige at nyde synet af dem. Ude ved stranden er vi alene så Luka lukkes ud og løber glad foran bilen alt hvad han kan. Jeg stopper ca. 1 km op af kysten og parkerer; dejligt med strandene herover som man må køre på. Vi går ned med havet og jeg aner en silhuet som godt kunne være en sæl. Luka tror vist det er et stykke drivtømmer og får jeg en overraskelse da træet pludselig kommer til live og hopper og slæber sig ud af mod vandet. Det er en spætte sæl som måske er syg eller bare har hvilet på stranden i nat da den jo lever et dobbelt liv i vand og på land. Da Luka gør og kommer lidt for tæt på stopper den op og hvæser af ham og får igen lidt afstand. Den når vandet og får langsom vand under maven så den kan svømme - Luka er lige bagefter men holder afstand. Så pludselig dykker den og forsvinder, Luka står og venter på den skal dukke op igen men det gør den selvfølgelig ikke før den er et pænt stykke væk. Luka står forvirret i lang tid i vandet og kan ikke forstå hvorfor han ikke ser den igen. Vi går en langt stykke op langs kysten og vandet er her til morgen faldene og rolig så pludselig aner jeg et stykke orange der lyser op, Luka snuser efter spiseligt og jeg finder et stykke gyldent rav; en dejlig overraskelse mere. Hjem ad gør vi holdt ved en sø og nyder fuglelivet, grågæs, et svanepar i baggrunden ser ud til at have udset sig mulige redepladser. Troldænder, Brunnakker og Gråænder søger efter føde.tæt ved rør-kanten. Hvor er livet dejligt når man sådan kan vende hjem med gode indtryk og glæde sig over at kamera-teknologien har gjort at indtryk kan fastholdes på en måde der var umuligt at forestille sig i midten af 1980-erne da jeg købte mit første 35 mm film-kamera.
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC, MHN

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En morgentur til stranden 08 feb 2020 18:08 #3365

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Lyder til en god tur til vandet, sælhund og ravhund.

Hmm... Har brugt uendelig mange timer langs vesterhavets kyster og ledt og ledt. Og kun fundet et stykke rav... som måske er det man kalder for fattigmandsrav. Det ser ud til at være et flot stykke det du fandt. Tillykke med det og tak for delingen af oplevelsen.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: akpaulsen, MHN

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1