Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Aktionkamera - indstillinger 01 jan 2019 15:36 #2072

  • DanielS
  • DanielS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 95
  • Modtagne Tak: 7
Hejsa

Er der nogen herinde der har erfaringer med at bruge aktionkamera under jagt?

Jeg tænker på hvilke indstillinger der er gode. Umiddelbart tænkte jeg på at skyde i 4K, så der er nogle pixels til de små ænder, for så mange FPS er der vel ikke brug for, eller hvad?

Og hvad med vinklen? Har i den på smal for at ænderne ikke skal blive alt for små, eller hvordan gør i?

Tak for hjælpen

Daniel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Aktionkamera - indstillinger 01 jan 2019 17:33 #2075

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hejsa.
Jeg filmer bare med 1080P, og altid på narrow, da fisheye / wide gør det hele ser så pokkers langt væk. Men syntes GoPro ( har et 5’er Black edition, og et 4 silver edition ) er mega dårlig til aften træk, de skal have udtrolig meget lys for at undgå det bliver grynet og lign.
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Aktionkamera - indstillinger 01 jan 2019 17:55 #2077

  • DanielS
  • DanielS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 95
  • Modtagne Tak: 7
Hej Henrik

Har du prøvet at optage i 4K? Tænkte på om du havde nogle konkrete erfaringer med fps?

Mit er et annox, men aner ikke om de skulle kunne klare det bedre i skumringen. Det bliver nok på land, hvis det skal prøves engang, da prammen kun bruges til hvinænder og gæs :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Aktionkamera - indstillinger 01 jan 2019 18:54 #2080

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Nej, jeg har ikke et tv der kan magte 4K, og er nok lidt gammeldags, men nægter at skifte et velfungerende 1080P tv ud blot for at få 4K, så godt ser jeg ikke alliwl :-), og skal optagelserne blæses ud i 4K før jeg ka se de gæs jeg nedlægger på mine optagelser skulle de nok ha haft lov at komme tættere på før de fik hagl ;).
Og jeg bruger da mit fra prammen i ny og næ, og jager udelukkende gæs, så ved ikke lige hvorfor du vil udlade at forevige din gåsejagt på vandet. Jeg er sygt glad for nogle af de optagelser jeg har fået lavet. Noget af det bedste gåsejagt jeg har oplevet på vandet har jeg på film jeg kan se når de mange 0 ture hober sig op B) og man har brug for at lige at blive bekræftet i at det ka gå vildt for sig med det setup jeg har t). Og der står jo ingen steder man SKAL vise alle andre sine fede optagelser.
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Aktionkamera - indstillinger 01 jan 2019 19:32 #2083

  • DanielS
  • DanielS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 95
  • Modtagne Tak: 7
Hej Henrik

Fuldstændig enig med skudafstanden, men synes bare altid de videoer man ser på nettet har så små ænderog gæs. Selvom de sikkert er inden for skudafstand, så ser det jo ud som de er 70m væk på de optagelser :-)

Jeg regner bestemt med at skulle optage min pramjagt. Mente bare, at jeg aldrig er på aftentræk i prammen.

Mit TV kan nu heller ikke klare 4K, men det kan det næste jo måske :-)

Mine optagelser bliver også kun til hjemmevideo. Det bliver dejligt at kunne se, når nuldagene stakker sig op.

Ved ikke hvorfor jeg skriver det, men købte også lige et Mount til hunden. Det er nu også nogle sjove jagtoptagelser der kan blive af det :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1