Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

En tur med kameraet til Horsens fjord. 28 nov 2020 11:39 #4570

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Når nu fysikken ikke rækker til jagten på Edderfuglen, så er det godt kameraet og rette sted kan bringe tankerne/følelsen af jagten frem og få det til at gibbe lidt i kroppen. Havde et par gode timer på Borre knob, som der kom nogle rimelige billeder ud af.
Den Toppede skallesluger var der er også, de trak dog direkte over tanegen og jeg havde dem lidt i modlys. Ikke så godt fotografisk.

En smuk solrig formiddag med svag vind og Edderfugle på træk.






Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Joffes, cpfj, MHN, Ras.killing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

En tur med kameraet til Horsens fjord. 29 nov 2020 21:41 #4572

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
Det er nogle kanon billeder!

... Nu skifter du vel ikke medlemskabet af DJ ud med DOF :whistle:
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En tur med kameraet til Horsens fjord. 29 nov 2020 23:21 #4573

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej Rasmus,
Mange tak :)

Sjovt du siger det. Det er der mange der har drillet/spurgt mig om. Men det sker ikke.
Jeg har igennem de sidste mange år elsket at fotografere og gået i naturen. Hvor det er Fugle og sommerfugle jeg ynder at tage billeder af. Med min dårlige ryg, føler jeg ikke rigtig jeg har fysikken, hvis noget går galt ude på det dybere vand.
Det er så først her i efteråret jeg har fået noget optik der kan håndtere "Bird in flight" og Wildlife fotografering.

Jeg kan love dig for, det kribler og brænder inde i mig, de gange jeg oplever sådanne dage som denne hvor billederne er taget. Så kommer alle drømmene og glæderne jeg har haft med strandjagten rullende.
Heldigvis giver det mig også stor glæde og tilfredshed med at få taget nogle gode billeder af det jeg ser. Jeg har accepteret mit helbred, og finder andre veje til at skyde vildt.:)

Nu behøver man heldigvis ikke være medlem af DOF for, at nyde fuglene og naturen. Indsamling af data er vigtig og dem levere jeg mange af, måske ikke i form af vildtudbytte og vingeindsamling. Men med indberetninger af det jeg ser, på Naturbasen.
At jeg indberetter der, er netop fordi det ikke har noget med DOF at gøre, men er forankret i Aarhus universitet. Jeg har været bruger på Naturbasen siden 2005. Dog ikke så aktivt som jeg har gjort de sidst 3 år.
Jeg ligger billeder ind af rigtig meget af det jeg indberetter.
Min profil er offentlig tilgængelig og kan ses her. Følg linket her til min profil, hvor mine indberetninger og nogle af mine billeder kan ses.

Jeg møder en del mennesker der er DOF-medlemmer og fugletællere. Her kan jeg tydelig mærke foragten for jagten, men heldig vis er der en gensidig respekt og vi kommer fint ud af det sammen. Heldigvis er jeg uddannet jæger, og har dermed et godt kendskab til vildtet og den natur vi alle nyder.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Peter M

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.
  • Side:
  • 1