Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

En aftenstur i kajakken 22 okt 2021 21:08 #5299

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
En lille film hvor jeg tager mig en aftenstur i kajakken.

Videoen er et rigtig godt billede på, hvordan at det er jeg driver strandjagten t) småt men godt!

Og så var det en rigtig sjov oplevelse, at kalde andrikken helt ind på skudhold. Det gav mig næsten samme fornemmelse, som at bruge lokkekald til en bukken i Sverige.

Håber at i synes om det foz)

Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, Cleilers, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Ras.killing.

En aftenstur i kajakken 23 okt 2021 00:12 #5301

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Fin film, takker for turen t).
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En aftenstur i kajakken 06 nov 2021 14:58 #5331

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Enig med Tybjerg, fin film, dog har jeg et enkelt lille bitte spørgsmål ;-)
Det virker lidt som om at du undskylder at du skyder anden da den sidder på vandet, eller at du skal retfærdiggøre det …. Hvorfor egentlig det ?
Som kravlejæger skyder jeg helt afgjort flest ænder på vandet og det betragter jeg på ingen måde problematisk ? Jeg viser det jo også gerne på film og har, indtil videre ikke hørt meget støj over det
Følgende bruger(e) sagde tak: Søulven, banditten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En aftenstur i kajakken 06 nov 2021 16:46 #5332

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
Fordi når man smider videoer op på nettet, så placere man røven i klaskehøjde :whistle:

Jeg har personligt ingen problemer med at skyde ænder på vandet (under de rette omstændigheder), men det er der andre som har. Jeg er sågar blevet mødt med påstanden om at det er ulovligt

Vil ikke sige at jeg undskylder det, men jeg giver min mening til kende, og at jeg ikke syntes der er noget forkert i det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En aftenstur i kajakken 06 nov 2021 17:23 #5333

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Jeg synes det er helt fint at du forklare dig og ja det er rigtig med film sætter man røven i klaskehøjde.. Jeg har da også prøvet at få forargelses kommentare fra en ikke strandjæger den fik jeg dog ret hurtigt lagt ned, men jo, ved godt der er sure mennesker derude. . Jeg spørge også mest fordi jeg selv har nogle overvejelser på at tale om det i kommende film, idet jeg på den ene side tænker så kan det være nogle forstår at det er etisk i orden, på den anden side, jeg gør ikke noget forkert så hvorfor forklare…og så igen well, gamle sure folk… de ved jo ikke jeg har brugt lang tid at kravle ind på fuglen. ..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En aftenstur i kajakken 06 nov 2021 19:01 #5334

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Er der noget jeg har erfaret ved at ytre sig om jagt hvad enten det er på forum eller som film er det følgende: Det er krop umuligt at gøre alle tilfredse!!! Jo før I accepterer det og bare laver tingene som I mener de skal være jo bedre t).
Og skulle I møde kritik så husk at man kan nogle gange argumentere sig her fra og til helvede med de bedste argumenter, og ingen ting flytter sig. For nogle kritikere er fra starten uimodtagelige for din argumenter, og så bliver det bare til to der står og “råber i hver sin grøft”.
Glæder mig til den næste film Cleilers t).
Ha den bedste weekend.
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En aftenstur i kajakken 06 nov 2021 20:50 #5337

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Jeg har dyrket kravlejagten siden 1984.
I årene der er gået, har jeg hvert eneste sæson skulle forklare/forsvare mit skud på vandet.
Skuddet på vandet er fra gang til gang en overvejelse om de rette omstændigheder er til stede.
Det er de langt fra hver gang, men når de er det, så skyder jeg dem på vandet, på sten eller hvor de nu måtte sidde/stå.

Det har jeg det helt fint med.

"Sjovt" nok er de fleste modstandere af det landjægere,som syntes det er helt ok man nedlægger vildt der går og esser imens de selv sidder i et tårn hævet over jorden ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, Ras.killing, Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En aftenstur i kajakken 06 nov 2021 22:37 #5338

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76

Torben Raunstrup skrev: Jeg har dyrket kravlejagten siden 1984.
"Sjovt" nok er de fleste modstandere af det landjægere,som syntes det er helt ok man nedlægger vildt der går og esser imens de selv sidder i et tårn hævet over jorden ;-)


Lige præcis det er også mit bedste argument.

At folk kan finde det uetisk, at skyde en and på vandet, som man enten har kravlet sig ind på, eller kaldt ind med lokkere og andekald, men samtidig mene, at det at skyde en buk fra tårnet med fuldt anlæg og på 100-200 meter er fin jagt… det er mig en gåde.

Men hver sine lyster!

Jeg kunne ikke drømme om, at tale ned om den jagt en anden mand driver. Tværtimod… Jagten har rigeligt med modstandere i forvejen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En aftenstur i kajakken 07 nov 2021 15:32 #5340

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Næste jagtfilm er i “produktion” :-)
Ja det med tårnet er en piv godt argument -og i virkeligheden er der massere af gode argumenter. Og det er fuldstændig rigtig “mod tåber kæmper selv guderne forgæves”
Jeg havde en diskussion for ikke så lang tid siden i en lokal jagtforenings Facebookside med en der var ganske forarget, det var først da jeg inviterede ham med ud så han kunne få en forståelse af jagtformen at han trak sig.

Men tak for jeres input, jeg er helt sikkert blevet klogere på hvordan jeg skal håndtere det i mine kommende film.. Hvor der kommer blandt andet, fattigmandsdoubleer af fugle skudt på vandet ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En aftenstur i kajakken 07 nov 2021 16:24 #5341

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Jeg har igennem årene også drevet en hel del motorbådsjagt.
Her kunne jeg ikke drømme om at skyde fuglene på vandet og mine gæster får også at vide fuglene skal op og flyve.

Det kan jo godt virke lidt dobbelt moralsk?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.
  • Side:
  • 1
  • 2