Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

En beretning på film. :-) 19 jan 2021 16:08 #4757

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg var en tur syd over igår aftes på et aftentræk, og da jeg kørt på motorvejen lige før Farøbroen lå der en død gråand hun i vejkanten, den bar ikke præg af at være påkørt / medtaget.

Aftentrækket bestod af en enorm mængde Bramgæs og 1 grågås som måtte med hjem.

Meget underlig var dog 1 Bramgås, som kom og landede mellem silhuetterne som stod på strandkanten nok 5 m bag os. Måske med 1 time til solnedgang, og på trods af vi afgav skud blev den bare stående. Også selvom en stor flok bramgæs kom og smed sig rundt om os og lige ved siden af den. Og ved skudafgivelse lettede alle de andre, på nær denne ene.
Da jagten var forbi kunne Anders gå hen og rører den på ryggen, og da jeg stod med pandelygten ved silhuetterne kom den hen til mig og jeg kunne samle den op. Det var den dog ikke videre begejstret over og fløj så snart jeg satte den ned.

Først da jeg så jeres indlæg vedr fugleinfluenza tænkte jeg over dens underlige opførsel måske kunne have en relation dertil. Men den var stærk nok og fløj helt ubesværet så snart jeg satte den ned, jeg har aldrig oplevet noget lignende før.
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

En beretning på film. :-) 19 jan 2021 18:42 #4758

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Du har helt ret Torben ...jeg er bare i år endnu ikke stødt på en fugl hvor jeg har tænkt at den lider eller er dårlig.. :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Cleilers.

En beretning på film. :-) 19 jan 2021 19:00 #4759

  • Søulven
  • Søulven's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 64
  • Modtagne Tak: 34
Jeg stemmer i med et tak for beretningen :) Flot sidste kravl!

Ang. bramgæs, så er min (begrænsede) erfaring, at de er helt utroligt nemme at komme i nærheden af. I lørdags landede der en flok mellem mig og bilen da jeg var på vej ind, og jeg kom i fuld fart med kajakpagajen i dagslys. Det plejer at skræmme alle fugle i området væk, men bramgæssene trak bare lidt væk fra min sejlretning og så til fra 15m da jeg piskede forbi. Godt for dem, at de er fredede...
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • 2