Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 30 jan 2020 09:46 #3330

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Claus Lind Christenens genopstiller til formandsposten i Danmarks Jægerforbund her til sommer.

Der er en modkandidat på banen.

Jesper Lindgaard, Kreds 4

Major og leder af kampsektionen ved Hærens Kamp- og Ildstøttecenter i Oksbøl. fortæller google mig.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 30 jan 2020 09:59 #3331

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Hej CHC

Ved du hvad hans historik er inden for det organisatoriske i DJ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 30 jan 2020 10:02 #3332

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej Torben,

Jeg kender ikke noget til ham og har ikke hørt om ham før. Min første tanke.. gætter på han må være kronvildtmand.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 30 jan 2020 10:22 #3333

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Ja den tanke kunne man nemt få ;-)

Håber da ikke han syntes det gør ham kvalificeret til at varetage den post.

Spændende at se hvor han vil sikre sig flertallet henne men mon ikke dele af kreds 2 vil pege på ham?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 30 jan 2020 14:42 #3334

  • DKS94
  • DKS94's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 16
  • Modtagne Tak: 12
Jeg håber bestemt ikke at en krovildtmand, bliver den nye formand i Danmarks jægerforbund, men jeg er heller ikke voldsomt bekymret.
Der vil altid være nogen som råber højt, og dem der færdes i div. facebookgrupper ved nok hvad jeg taler om. Især kronvildt har fået utrolig meget taletid igennem de sidste år, på grund af en stigende bestand, med for få ældre hjorte.
Jeg har altid været (forholdsvis) tilfreds, med Claus Lind ved roret, og jeg håber på at han fortsat sidder der, når valget er ovre til sommer - også selvom jeg er fra kreds 2 ;)
Vi har brug for en formand der kæmper for ALLES interesser, i det omfang det kan lade sig gøre, og jeg synes faktisk at Claus gør det godt.

Mvh Daniel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 01 feb 2020 23:59 #3342

  • akpaulsen
  • akpaulsen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 23
Jesper Lindgaard og jeg begge var tjenestegørende ved III Panserbataljon i Oksbøl i slutningen af 1980-erne og vi drev jagt i vadehavet sammen. Det var jagt ved vadning i Ho-bugt efter svømmeænder og mellem Fanø og Mandø efter edderfugle. Så Jesper har en god grundforståelse for strandjagten og den lange historiske arv selvom han nok primært driver jagt på land. Da jeg ikke er medlem af DJ og ikke kender de organisatoriske udfordringer føler jeg mig ikke kvalificeret til at vurdere, om Claus gør det godt eller om Jesper kan gøre det bedre. Må den bedste mand til posten vinde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 28 feb 2020 12:03 #3516

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 29 feb 2020 10:57 #3528

  • mikaelws
  • mikaelws's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
jeg stemmer igen på claus - han dyrker med passion strandjagten.. og andre jagtformer... den anden kender jeg ikke..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 29 feb 2020 17:08 #3530

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Skulle vi nu ikke lige se hvad Jesper Lindgaard har at sige? :)

Der er i DJ taget mange gode beslutninger, bl.a. at samle DJ i jagtens hus, fokus på trækvildt og waterfowlers network er blevet etableret. Men selvom Claus har en passion for strandjagten, så synes jeg stadig vi mangler taletid, og jeg savner flere initiativer der tilgodeseer strandjagten. Der har f.eks. været kampagner som 'anskydninger, nej tak', men kunne der ikke laves andre kampagner, så vi ikke ligner nogle der bare 'slår ihjel og efterlader plastik i havet'? Kunne man have været en del af 'havmiljøvogter' kampagnen? Når jeg har været afsted i min kravlepram, kommer jeg steder ikke mange andre kommer, og derved har jeg muligheden for at rydde op de steder jeg færdes, og den kofanger jeg tog med hjem for nogle ture siden, den dækker vist for samtlige af de haglskåle jeg nogensinde kommer til efterlade i havet. Hvis dette kunne blive belyst ud af til, så overkompensere vi i det mindste for det efterladte? CHC havde også en lokal plan for Århus bugten, om at få stoppet muslingeskrabet, da bugten er meget følsom over for dette, og den slags lokale initiativer synes jeg også DJ skal være bedre til at støtte op om, som de også gør her, så det er en kæmpe ros til CHC for at have stået i spidsen for dette. Jeg nævner kun dette, fordi jeg synes DJ skal være bedre til at vise os strandjæger fra den rigtige side.

Når Jesper ligger vægt på mere saglighed, faglighed og gennemsigtighed så er jeg absolut lydhør. At AWEA så kan spænde ben for DCE's rapporter, kan vi måske ikke gøre så meget ved? Men synes først og fremmest vores jagttider skal bygges på faglighed.

En anden ting jeg har undret mig over, så er fremmødet jeg kan se der er i referaterne i strand- og havjagtsudvalget, hvor det ser ud til at en del af udvalget ikke møder op? Hvad er grunden til dette?

Så jeg er spændt på at høre, hvad han har at sige, for jeg kender ikke manden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jto

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Wac.

Formandsvalg i Danmarks jægerforbund, kampvalg 01 mar 2020 17:39 #3538

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Hvem der skal være den nye formand afgøres KUN af de delegerede til årets repræsentantskabs møde d.20/6.

Det er ikke engang sikkert at den forening du er medlem af er repræsenteret til mødet da der ikke er plads til alle lokal foreninger til mødet.

Magten til at stemme er lagt i hænderne på ham der stod for tur til at deltage via det lokale jægerråd.

Er man heldig stemmer han efter dit/ jeres ønske, er man knab så heldig gør han det modsatte.

Situationen kan opstå hvor han er sendt afsted med en 100% klar holdning fra det lokale jægerråd om hvem man ønsker han skal støtte, selv det kan han i sidste øjeblik ændre da afstemningen godt kan være skriftlig (hemmelig)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.