Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

DOF siger nej til jagtid på flere arter som DJ ønsker 19 apr 2017 13:51 #359

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212

ONSDAG 19. APRIL 2017
Forberedelserne til den næste revision af de danske jagttider er i gang. Dansk Ornitologisk Forening, DOF, kæmper ved forhandlingsbordet mod jægernes ønsker om jagt på flere sårbare fuglearter, skriver bladet Fugle & Natur.



Læs mere om DOF´s argumenter i mod DJ´s ønsker om jagtid på flere arter. Klik her


Jeg glædes over at DJ viser hvad det er man gerne vil og at man står ved det. Det syntes jeg ikke jeg har set før.

At have en række ønsker og mål for fremtidens jagttider syntes jeg er godt, og lykkedes det ikke denne gang, så vil det stadig være DJ´s ønske at få jagttid på disse vildtarter.

Der er ingen lovgivning der forhindre disse ønsker om jagttider. internationalt eller nationalt.

Er slet ikke forundret over DOF er i mod disse jagttidsønsker. Jeg syntes det er tynde biologiske bæredygtige argumenter som DOF her kommer med.

Jeg mener netop at, det er biologisk bæredygtighed, adaptive forvaltning der hænger tæt sammen med forvaltningsplaner. Der er afgørende for jagttiderne.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

DOF siger nej til jagtid på flere arter som DJ ønsker 20 apr 2017 18:32 #361

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
Giver dig ret i at det er "tynde" argumenter de bruger men hvem kan fortænke dem i det?
I mange år har de fået fredet arter fordi vores jagt enten skræmte fuglene eller fordi vi ikke kunne se forskel.

Det vi kan håbe på er at vi har fået noget af al den "Disneyficering" væk fra forhandlingerne så det er det biologiske der tæller, og jeg er naiv nok til at tro vi er på rette vej med det VFR der sidder i øjeblikket.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

DOF siger nej til jagtid på flere arter som DJ ønsker 21 apr 2017 13:33 #363

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Dj´s kommentar til ovenstående artikel fra DOF om jagttiderne.

DJ ønsker jagt på arter, som kan tåle det

Kommentar til DOF’s artikel på foreningens hjemmeside angående jagttider: Jagttidsforhandlingerne er i fuld gang. Med baggrund i den bedste tilgængelige viden bliver det diskuteret, hvilke arter der kan bære at blive jaget og i hvor lang tid. Er det ikke biologisk forsvarligt at drive jagt på en art, ønsker Danmarks Jægerforbund naturligvis ikke, at arten jages.


Læs DJs kommentar til DOFs artikel om jagttiderne: Klik her
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.
  • Side:
  • 1