Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Kølig start på november... 01 nov 2019 11:35 #2954

  • DKS94
  • DKS94's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 16
  • Modtagne Tak: 12
Vi kender det alle sammen, lyden af det forbandede vækkeur.. Men ligeså så træls som lyden kan være, når man skal tidligt op og på arbejde, ligeså fantastisk er den, når man skal på jagt - sådan har jeg det i hvert fald :whistle:

Uret var sat til 4.40 her til morgen.. Af en eller anden grund lykkedes det mig dog at "snooze" helt til kl 5.25, så da jeg endelig fik øjne, kunne jeg hurtigt konstatere at der skulle fart på, hvis jeg skulle nå på fjorden her til morgen. Bilen var heldigvis pakket og klar, jeg skulle bare spænde traileren på, og så afsted! Men hvad var nu det? Frost på forruden.. "Nårh", tænker jeg for mig selv, "Så må vi se, hvad en frossenpind som mig, siger til at ligge på fjorden, med temperaturen omkring frysepunktet" :blush:

Efter 10 min i bilen er jeg ved fjorden, og jeg skynder mig at få slæbt prammen i vandet, og får læsset lokkeænder, patroner og gevær i - afsted det gik, ud på fjorden.

Det var allerede begyndt at lysne i øst, da jeg lagde de første lokkeænder ud. Jeg har mine hvinænder på 4 liner, med 5 på hver, og jeg har faktisk været ret godt tilfreds med denne løsning. Men her til morgen filtrede alt hvad der kunne filtre, og jeg var mildest talt lidt arrig på hele verden.. Efter en sej kamp, med utrolig kolde fingre, lykkedes det hele dog, og nu var jeg klar.

Jeg har ikke lagt længe inden de første hvinænder viser sig, og de har retning direkte mod lokkerne.. Jeg har dog fået lagt den ene line lige rigeligt langt ude, og da de 2 ænder vælger at smide sig på ydersiden af denne, holder jeg skuddet tilbage. De første 2 bliver dog heldigvis efterfulgt af 3 mere, som kommer lige ind i "hullet", og jeg præsterer de 2 smukkeste forbiere, i min jagtlige karriere.. Af og til kommer de bare for godt :whistle:
Jeg når kun lige at stoppe nye patroner i automatbøssen, da en ung andrik kommer ind over lokkerne, og den hører ikke knaldet - så er vi i gang.

Da det lysner kan jeg konstatere at størstedelen af trækket, foregår 3-400 meter længere ude. Af og til er der dog en hvinand der kigger ind forbi lokkerne, og det kaster yderligere 2 ænder af sig, inden jeg med frosne fingre, vælger at pakke sammen.

Hvad lærte jeg så i dag? Stå op når vækkeuret ringer, lad vær med at stress - og husk hansker!

Til dem der ikke selv har været ude og kigge, så kan jeg melde om godt med hvinænder på Limfjorden, hvis man ellers ved hvor de skal findes ;)

Knæk og bræk
Daniel
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Kølig start på november... 01 nov 2019 13:43 #2955

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
Tillykke med fuglene :) hvinænderne er også kommet til det sydfynske.

Jeg kan på det kraftigste anbefale et par neoprenhandsker, hvis man kæmper med kolde fingre!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Kølig start på november... 01 nov 2019 16:22 #2956

  • DKS94
  • DKS94's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 16
  • Modtagne Tak: 12
Det er også målet for i morgen, at finde et par neoprenhandsker ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Kølig start på november... 01 nov 2019 23:58 #2958

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej Danile,

Tillykke med fuglene og tak for beretningen. Den vil blive samlet op og lagt ind under beretninger her på siden inden længe.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1