Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Halloooo derude!! 23 feb 2018 18:29 #1253

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Jeg føler det som om at jeg har været
" frosset ned" i 2 uger.
Sker der virkeligt ikke noget spændende her efter sæson afslutning???
Kæft der bliver lang tid til sæson start!!

Nå.
Jeg drager på krage/ skade regulering i morgen med en håndfuld venner og er begyndt at fylde sæson 18-19 med aftaler.
Er i gået i hi ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Halloooo derude!! 23 feb 2018 21:16 #1254

  • Doole
  • Doole's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 53
  • Modtagne Tak: 2
Personligt går jeg og ser efter en pram til næste sæson. Så der går lidt tid med at læse om de forskellige og prøve at få noget førstehånds info. Men inden prammen skal vælges, skal jeg først have valgt en passende trailer :)

Men for satan der er lang tid til september

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Halloooo derude!! 23 feb 2018 21:41 #1255

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Lyder som en rigtig god ide med det regulering der ;)
Men ja lidt i hi er jeg gået og bander dagligt over den frost der er her nu som jeg gerne så i november december om ikke andet så bare januar.
Men ellers så står den jo på nye udfordringer, har valgt og kaster mig selv på leder uddannelsen i DJ her til marts også jeg lige blevet udnævnt sejlsikkert ambassadør og skal til at læse lidt op på det å der er masser af tage sig til :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Halloooo derude!! 25 feb 2018 11:39 #1257

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
" man skal lære så længe man lever"

Gamle krager er ej nemme at have med at gøre og det gælder så både dem med og uden vinger.
Jeg har ikke den helt store erfaring med krage " regulering" men hvis jeg ellers bliver et pænt stykke over 100 år skulle der være en mulighed for at vinde over dem (bare af og til)

Sidste år var jeg forberedt på opgaven med en trafik dræbt ræv (som man kunne lugte over hele midt Sjælland) dertil var der indkøbt 4 lokkekrager med flock som skulle sidde og hakke i den.
Det virkede så ikke, kragerne kredsede rundt om opstillingen i 40m højde og faldt ikke for mit bedrag.
1-0 til kragerne.
I år var mit "set up" 2 flock krager og en pose toastbrød.
Samme resultat som sidste år, ingen krager fandt det sikkert så de blev væk.
Det passer så ikke helt for da jeg kom tilbage efter en times frokost var alt toastbrødet væk.
2-0 til kragerne.
Jeg lærte dog det at har man 2 udstoppede krager og har evner på at krage kald så kan man få selv de mest snu krager til at lette fra deres udkigspost og komme glidende ind på 10-15 m afstand.
Så nu ved jeg hvad jeg skal investere i til næste år, det ville da være rart at få udlignet til 2-1.
PS.
Mit skjul er der ikke noget i vejen med, jeg er så meget væk at de andre jægere ikke kan finde mig ( så kan man nemlig have kaffe og småkager i fred)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Halloooo derude!! 26 feb 2018 11:56 #1258

  • Silberg
  • Silberg's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 17
  • Modtagne Tak: 1
Jeg burde sprøjte havørreder på land nu, men det sætter kulden jo en stopper for...
Selv har jeg (og makker John) ikke mindre end to pram renoverings/opgraderings projekter her hen over sommeren, så der kommer snart spørgsmål som skidt fra en spædekalv herfra. Planlægningen og indkøb skal jo gerne være på plads når det bliver tid til at støbe og male mm.....
Jeg ikke er gode venner med søge funktionen i det gamle forum - der ligger jo ellers meget guld i der....

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Silberg.

Halloooo derude!! 26 feb 2018 19:30 #1259

  • Jess
  • Jess's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 0
Ja man skal lære så længe man lever. Det gælder også kragerne for det gør de nemlig også.
En udstoppet rovfugl fungerer fint for mig, sat op på en 6 - 7 meter høj stage i forbindelse med et træ eller en busk, så den rager ca en halv meter op over. Og så må du gerne være lidt aggressiv med kaldet.
Dit skjul lyder som om det er perfekt. Husk at du også selv skal være kammufleret godt.
Det er også en god ide at skuldre geværet når kragen er under indflyvning, og du er dækket af skjulet. Da de jo som nok har erfaret ser den mindste bevægelse.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Halloooo derude!! 26 feb 2018 20:37 #1260

  • Peter
  • Peter's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 59
  • Modtagne Tak: 9
Et lille fif til Torben.
Næste gang du får fat i en ræv, så riv skindet af den. Få det garvet eller brug det råt. Med råt mener jeg at lade skindet vindtørre og så rul det sammen, ned i en pose og ned i fryseren. Tages op dagen før jagten
Opsætningen er 2-3 krager der sidder ved et "ådsel. 30-50 meter væk er dit skjul. Slå en pind ned ved lokkekragerne. Træk en stærk sort snor ud til pinden og tilbage til dit skjul. Ræven bindes fast i den ene ende. du kan så trække ræven ud mod lokkekragerne. Det gøres langsomt og i små bidder. Forbi flyvende eller siddende krager går amok når de ser en ræv liste sig ind på deres "kollegaer" For at undgå at ræven ikke vender bunden op, trækkes snoren ind i snuden og fastgøres til en tværpind hvor ræven er sømmet til.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Halloooo derude!! 28 feb 2018 14:48 #1261

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Ja dder jo masser af tage sig for i den kommende periode før vi går i gang igen.
Jeg har både købt ny bøsse, så mon ikke vi skal bruge noget tid på at bliver gode venner.
Og ja regulering er der jo nok af og de nu det skal gøres, og faktisk tror jeg at jeg har knækket 2 koder,.....

et er sproget til kragerne, altså snak tilbage som jeg snakker til dig hvis det giver mening.Min erfaring er med min opsætning og har også set det før, at kragerne sætter sig i de højeste træ på afstand og taler ned i det de ser.
Og kan du så svare igen lidt ala det de siger så lige pluslig kommer de glidende inde i din lokker.
det fedt op opleve og minder mig lid om at være på vandet når du aktivt kalder vildtet ind i dit lokkegrej..

to, det var helt klart at have udstoppet fugle med, hold nu kæft det virket..
Ja selv en ugle på højlys dag to den ind i lokkerne og slog først af på omkring 10-8 meter. helt fantastisk..

jo jo der er skam masser og lave.. :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Halloooo derude!! 28 feb 2018 14:52 #1262

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
der ud over er jeg gået i kold saltnings og røgnings mode.. og arbejder pt på en svindekam der skal saltes og røges i godt 40 timer på weberen.. der ud over kommer der adskille dage med tørring og modning.. alt i alt så det fedt og rode med og lækkert og spise hvis resultatet bliver godt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Halloooo derude!! 28 feb 2018 16:13 #1263

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1