Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Ikke nemt!! 16 jan 2018 20:33 #1118

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Det har længe været fakta at der er oversvømmelser på markerne i hele landet.
Derinde ligger så de svømmeænder og gæs vi skulle have haft med hjem fra vores ture på strandjagt.
Så længe frosten ikke viser sig er der intet der tyder på at det bliver anderledes.
Men når vandstanden ser ud i Roskilde som den gør i dag, ja så kan man godt føle sig lidt forfulgt.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ikke nemt!! 16 jan 2018 21:16 #1119

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Kan næsten ikke lade være med at smile lidt af dine frustrationer Torben, livet som strandjæger er fyldt med udfordringer. Men nogle gange løber bægret over.

Ordret lavvande får lige pludselig flere betydninger i år, ikke kun i form af manglende vand men også mangle på fugle på vante steder. Jeg kan love dig for at, du ikke er alene i dine frustrationer.

Her i Østjylland er det ikke ret meget anderledes. Vi venter faktisk også på frosten. som kan få fuglene ud på fjord og hav.

Vi har her i Østjylland omkring Aarhus, inden for de sidste 10-12 år fået to større naturgenopretninger i Årslev engsø og Egå engsø. Som virker som magneter på ande- og gåsefugle.
Samtiddig har vi som mange andre stedder i landet, oversvømmede arealer og vådområder som er vokset i areal. Et eller andet sted håber jeg så at, det gavner andre jægere der har fået nogle bedre og måske andre muligheder på deres jagtarealer.

Jeg kan dog ikke lade være med at, glædes over de to naturgenopretninger, der har givet et fantastiske løft i antallet af fugle og arter som vi ikke ser så tit ser her. Ja de er øget væsentligt i antal, og tænker her på Gæs, Skeand og Spidsand. Men også Havørnen har slået sig ned her. Samtiddig er det nogle fantastiske områder at, opleve naturen omkring. Hvor man med de anlagte stisystemer kan komme ganske tæt på de hele.

Så ja med frosten kunne det gå hen og blive spændende ude på fjordene og langs kysten.

Knæk og bræk her de sidste 14 dage.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ikke nemt!! 16 jan 2018 22:13 #1120

  • Bschmidt
  • Bschmidt's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 4
Det ser da helt vildt ud Torben.
Jeg fik godt nok også et chok i søndags, vi kunne næsten ikke komme ud ved slusen så lidt vand var der.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ikke nemt!! 17 jan 2018 11:25 #1121

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Jeg er helt enig Torben.
Alle vejrprofeter bliver konsulteret, planer og aftaler om at tage ud sammen er på plads. t)
Hvad sker der så? Vejret bliver sgu godt med masser af sol! ingen vind og ingen regn. Hvad sker der lige for de profeter?? For 2 dage siden lovede i okay vejr til at tage på vandet, og nu kapitulere i og lover kæreste vejr :angry:

Men vi giver ikke op, vi lader os ikke slå ud af det. Vi tager på vandet, og håber på det bedste. :cheer:
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ikke nemt!! 18 jan 2018 09:53 #1122

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej alle.


Jeg har kun positivt at byde ind med.
Men har ikke det store begreb om hvad der har været af fugle fra ca 20. december og bagud, fra 20. december og til i dag har jeg været heldig at få nogle gode jagt oplevelser. Blandt andet et par ture med Torben og junior der kastede en del flotte fugle af sig, indrømmet ikke et voldsomt stort antal, men rigeligt til at jeg vil kalde det et par rigtig gode jagter. Når Canadiere er involveret skal der for mit vedkommende meget få fugle i bunden af min pram før jeg betragter det nedlagte som en stor succes :). Og der står rigtig meget vand mange steder, jeg kan hver eneste formiddag stå inde i stuen og se grågæssene smide sig små 500m fra hvor jeg bor på en stor høstet majsmark der byder på masser af mad samt vand der står i gevaldige pytter. Og Holmegaard mose bugner med vand, så hvorfor skal de flyve længere end de 2-3 km derfra marken og til mosen for at sove? Man kan ikke bebrejde dem, vel? :0).
Håber I alle får et par gode jagter trods alt inden sæsonen lukker, for eget vedkommende håber jeg på at få 2-3 ture endnu, og lige få filmet dem så når sæsonen er slut så har jeg lidt video jeg kan fiske frem og glædes over indtil den nye sæson i september lukker op for nye eventyr.
Hygge.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ikke nemt!! 18 jan 2018 10:39 #1124

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Ja jeg har jo ikke været så meget ude men har da hørt flere mumle lidt brokken over vejret i Dk og mangel på fugle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ikke nemt!! 18 jan 2018 20:51 #1128

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Vil da lige dele dette billede fra jagten her til aften, om ikke andet for at I kan se der er lidt fugle hvis man leder de rigtige steder og er heldig de gider komme i nærheden af een.
En virkelig dejlig tur, med lidt gæs der flaksede sig ned, et syn man ALDRIG bliver træt af. Bevares det var ikke det store gåsetræk, men man må jo udnytte de muligheder der byder sig efter bedste evne, så er meget tilfreds med det antal fugle der er kommet med hjem.
Det blev til 1 Hybrid, 2 canadiere og 3 grågæs, et ganske pænt resultat.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1