Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Med i noget gåsejagt 08 okt 2017 12:01 #853

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
For første gang i mange, mange år er jeg gået med i noget jagt på land. Gåsejagt i Thy.

Har været inviteret med på denne jagt flere gange de sidste 10 år, så kender den godt. Det er ikke fordi der skydes mange gæs men nogen bliver det til. Specielt de kortnæbbet gæs.

Nu er der så købt liggeskjul, lokkefugle må jeg låne. Så må vi se om gåsejagten på land er noget jeg bliver ved med fremadrettet. Inden der investeres mange penge i lokkefugle. Gåsekaldet har jeg rimeligt godt styr på.

Hvad der var spændende, var hvad hunden ville sige til at ligge sammen med mig i skjulet, også når låget blev lukket ned. Det var ikke så sjovt og Diva var ikke så begejstret når låget blev lukket, men nød at ligge i arm.


Der var god plads i skjulet til en Kleiner münsterländer , så det var godt. Selv om det fedest var, at kravle op på mig, så jeg kunne se meget mere.

Var udmærket klar over, at det ikke ville blive til noget nedlagt vildt, det ville være mere end heldigt, da der modsat andre år ikke er mange gæs i området lige pt.


Vi havde en super god tur og hvor er det dog skønt, at komme ud og opleve den nordjyske natur. Der blev ikke nedlagt gæs eller ænder. Selv om der for kort tid siden havde stået gæs på marken.

Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Med i noget gåsejagt 10 okt 2017 11:32 #857

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Fede billeder t)
Latter er indre jogging.
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1