Ja, der er sidegevinster, når du er opmærksom, på dine kravleture i skydeprammen.
Se her (billedet), det fandt jeg på en mine sidste ture i prammen. Dåsen lå i sivkant, med r…. i vandskorpen.
Det var med spænding, jeg samme aften “knappede” dåsen op.
Der var “gevinst”. Min hustru og jeg fik gratis pilsner…den var go’.
Denne lykke er overgået mig på tidligere ture i prammen. Her et par ord om sådan en hændelse:
Min hustru var udenbys, og jeg var overladt til mig selv. Det var jagttid, så eftermiddagen stod på en tur i skydeprammen. Vi er begge glade for matjes kryddersild, og deler ofte pakens indhold (2 store filetter, godt krydrede og SALTEDE).
Den dag var jeg alene, og spiste BEGGE filetter. Da maden var overstået, så afsted, på cykel, til stranden hvor prammen lå for svaj. Jeg var ikke nået ret langt, før tørsten indhentede mig…jeg havde ikke tænkt på drikkelse!
Så sker det, som beskrevet ovenfor, jeg finder en dåse, fisker den op, og vender den for at se, om det er en pantdåse. Det er det, en Grøn Tuborg, UÅBNET. Det er for godt til at være sandt.
Turen fortsættes, og jeg er så heldig at “falde” over en gråandrik, der kommer indenbords. Finder et sted, hvor jeg stiller op med nogle få lokkere. Gråanden plukkes og renses. Nu er det tid at knappe dåsen op. Den var go’ nok, en “Ægte Grøn Tuborg” til en MEGET tørstig pramjæger. Følelsen jeg blev overvældet af, har jeg ikke oplevet siden, jeg sidst var i kirke juleaften.
Det er mit håb, at I osse’ må få sådan en oplevelse.
Sendes med venlig hilsen, cpfj…
Øldåsen må have tilbragt længere tid i vandet. Bemærk dåsens ydre, alu’en er begyndt at “boble”.