Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Nu sæller’ jeg sgu’ bøssen… 11 jan 2023 10:21 #6108

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 235
  • Modtagne Tak: 289
Nu sæller’ jeg sgu’ bøssen…
For år tilbage skulle jeg en tur i JYDEbanken at betale regninger. Undervejs, på cykel, lyder der et kragtigt “pling”, lige over mit hoved. Det er en knopsvane, der har ramt elledningerne. For fuld kraft, og med den ene vinge brækket, rammer svanen kantstenen i modsatte vejbane.
Jeg hopper af cyklen, og løber til den lemlæstede fugl, og gir’ den en “karruseltur”, og afslutter dermed den’s lidelser. Der var et par billister, der nær havde drejet hovedet af led for at se, hvad der foregik med Danmark’s Nationalfugl. Den afsjælede svane trak jeg ind til autoværnet.
Mit ærinde i banken gik glat. På hjemvejen vippede jeg svanen over autoværnet, ned på skrænten. Hjemme mødtes jeg med min hustru. Vi spiste sammen og hun gik til køjs
(pga. morgenarbejde).
Nu skulle det være! Prøve at smage svanekød, så op på cyklen, bevæbnet nyslebet kniv og en plastpose.
Jeg havde god tid, lagde mig på knæ ved svanen, og lod kniven arbejde. Der blev en god portion kød, bryster, lår som jeg skrallede for kød, kråse og hjerte.
Knopsvanen var en voksen fugl, så ved hjemkomst blev “det hele”, efter rengøring, kørt gennem kødhakkeren.
Men dagen var “ung”.
Jeg havde lovet en jagtven et aftentræk, på stranden, det blev så om aftenen. Møgvejr, men teoretisk med gode chancer for både ænder og gæs. Vi tog aftentrækket i 2 pramme, der skete INTET. Nå, men det ved man først bagefter.
På hjemturen, i bulder mørke, ser vi i lygteskæret et trafikoffer’ i form af en død hare. Den var der IKKE, da vi kørte ud. Haren, den nuppede jeg.
Vel hjemme, blev jeg mødt af hustruen, og jeg meddelte:
“Nu sæller’ jeg sgu’ bøssen”…så meget kød, UDEN at have løsnet et skud.
Sendes med venlig hilsen, cpfj.
——-
PS: Dagen efter havde jeg fortrudt. KOVO’en står stadig i skabet.


Bøssen der slap for at blive solgt: KOVO 12/70, boret 3/4 og 1/1 (17.8/17.6). Begge kamre “Forcing Cone borede” (forlænget overgang kammer/løb). KickEEZ rekyledæmpende bagkappe (sorbatene, US-produkt). Håndbeskytter, godt nedslidt.
...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: HCSR, BS, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af cpfj. Begrundelse: Ret bogst

Nu sæller’ jeg sgu’ bøssen… 15 jan 2023 09:51 #6112

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Man skal ikke kimse af et stk roadkill:lol: min søn havde kørt et stk råvildt ned for et par år siden og tog det med hjem,vi fik det brækket ,det fejlede ingenting udover et brækket forløb og brækket hals.
Latter er indre jogging.
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1