Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

2 pibeænder 24 dec 2021 10:58 #5470

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 235
  • Modtagne Tak: 289
2 pibeænder
Der er ikke mange pibeænder, der kan “prale” med sådant et “efterliv”.
Jeg beskev det, i mail, til de 2 skyldige jagtvenner.
Historien er som følger:

Torsdag den 14. oktober tar’ 2 venner på aftentræk. Der er godt træk i pibeænderne. Den ene ven vælger ænderne fra; den anden skyder 2 stk i en dejlig doublé. Denne doublé havde stor værdi, idet det ikke rigtig havde “kørt” for ham, på foregående ture.
Han foretrækker oksekød, frem for ænder og gæs, så ænderne overlades til vennen. De 2 pibeænder får så en overnatning, i hans pram, derhjemme.
Den følgende dag stiller jeg hos ham for at låne hans 2.3 HONDA (til sammenligning med min egen). Han spør’ om jeg vil ha’ ænderne.
Det gør, at de 2 pibeænder får nok en overnatning, denne gang hos mig, hængende i en snor, i carporten.
Den følgende dag, altså 16. oktober, har jeg planlagt en tur i motorprammen (gråænder på opfløj er målet). Jeg tar’ pibeænderne med. Efter en lang tur, uden chancer, lægger jeg mig ind i sivene, og ordner de 2 pibeænder (4 bryst-lapper+hjerte/lever), 2 højrevinger afklippes (vingeundersøgelse).
Hvem havde turde gætte, disse 2 pibeænders videre skæbne, efter luften blev “lukket ud af dem”?
I øvrigt fik jeg én chance på hjemturen, 1 flot gråandrik, der sprang fra sivene (det døde den af). Lige før jeg skulle kølhale, lagde jeg mig ind i sivene, plukkede og rensede gråanden, (halsen var stoppet med byg).
Kan I ha’ det godt, glædelig jul, godt nytår og knæk & bræk.
Med venlig hilsen, cpfj

2 pibeænder (tegning af Gerhard Heilmann)
...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC, Raste, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af cpfj.
  • Side:
  • 1