Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Skud i luften (flugtskud) 23 nov 2021 19:06 #5404

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 236
  • Modtagne Tak: 290



Skud i luften (flugtskud)
Dette indlæg måtte jo komme, ovenpå’ indlægget om “Skud på vandet” ……:………………(se under: Tema: Udstyr)
Skud i luften er, SUVERÆNT, den enkelte strandjægers valg…men jægeren skal gøre op med sig selv, om flugtskuddet kan forsvares, her blir’ selvkontrollen sat på prøve.
En god forberedelse til flugtskud er, at gå på flugtskydningsbanen at øve sig. Som opsøgende strandjæger er trapskydning en god diciplin.
De seneste 11 sæsoner har mine skud på stranden, altovervejende været flugtskud (MIT valg).
Som Henrik “Tybjerg”, er osse’ min skyder stillet i skabet, jeg pga problemer med “skyde-øjet”. Søndag den 24. oktober “lagde jeg op” med et skud på vandet, sæsonens første og eneste eneste “gulvskud”.
Mine skud, fra prammen (forhåbentlig foreløbige) 1/9-24/10: 73 skud+9 fangstskud, dvs 72 flugtskud og 1 skud på vandet.
Skud i luften, efter kravl, eller på opfløj fra siv, og i øvrigt osse’ skud i luften, til fugle der slår til lokket, oplever jeg som “nemme” skud, pga de små foranhold, skuddet kræver for at ramme fuglen.
Med venlig hilsen, cpfj

22/10-2021: Gråænder skudt på opfløj. Disse 5 blev “ordnet” ved broen. På resten af turen nok 2 gråænder på opfløj (de beholdt tøjet’ på, til dagen efter).
Turen: 15 km på stikkerne, 10 skud, incl 1 fangstskud og 2 forbiskud (må være fejl i patronerne)
Prammen: Modificeret “Jan Andersen/Sundby Pram”


Kanonen: Beretta Xtreme Unico 12/89 m/kick off. Tilkøbt choke: “PatternMaster HP OP choke (Extented Full Unported)”


...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Følgende bruger(e) sagde tak: Cleilers, Raste, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af cpfj. Begrundelse: Stavn,henvisn

Skud i luften (flugtskud) 23 feb 2024 15:13 #6601

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 236
  • Modtagne Tak: 290
…à propos skud i luften:
Idag, 23. februar 2024, modtog jeg denne hilsen fra en god ven. Jeg kan ikke lade være med, at forestille mig en gråandrik hænge i luften, som en helikopter.
Indrømmet, det må være et let skud.
Sendes med venlig hilsen, cpfj

...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: Reher

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Skud i luften (flugtskud) 26 feb 2024 19:19 #6602

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
Jeg synes faktisk godt det kan "smutte" med at skyde den gråande helikopter!

Af en eller grund vil man pokkers gerne lige holde en anelse foran i den retning, man er overbevist om den vil tage.

Så er det pludselig ikke et skud i luften, men et skud ud i luften.
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, Cleilers

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.
  • Side:
  • 1