Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 10 jul 2018 21:40 #1474

  • Christian Raunstrup
  • Christian Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 48
  • Modtagne Tak: 31
Roskilde Strandjagtforening inviterer til en dag på havnen i sikkerhedens tegn, d. 18 august. Efter 17 dødsfald på vandet sidste år, deriblandt 2 strandjægere i slutningen jagtsæsonen, ønsker vi i Roskilde Strandjagtforening at samle så mange erfaringer som muligt og finde en løsning på hvordan vi fremover minimerer tabet af strandjægere og ikke mindst brugere af vandet i det hele taget. Vi mister desværre alt for mange i forbindelse med aktiviteter på vandet.
Dagsorden er følgende:

- Kl.10 til 11.45, vil der være et oplæg sammen med uddannet sejlsikkert instruktør i Roskilde Strandjagtforening hvor alle er velkommen. Temaet er sikkerhed til søs, fremvisning af udstyr samt gode råd og en fælles dialog, så om du er jæger, sejler, kajakroer eller bare nysgerrig så er du meget velkommen.

- Kl.11.45, vil der komme redningsaktion ude foran havnen, muligvis med helikopter hvis de dog ikke er kaldt i tjeneste.

- Kl.12.30 til 16, vil vi have forskellige små pramme i vandet ved vores egen bro til øvelse af selvredning for de der skulle have lyst til at prøve dette. Roskilde Strandjagtforening stiller blandt andet op med Jafi og Bogø pramme. Så tag dit udstyr med og test hvad det kræver at komme tilbage i prammen, kajakken eller båden.
Efterfølgende vil der være fri snak i klubhuset så længe ud på aftenen folk ønsker.

Kom glad og bidrag med jeres mange erfaringer.

Mvh. Christian Raunstrup og Roskilde Strandjagtforening
Følgende bruger(e) sagde tak: HIT7, Tybjerg, John Silver

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 13 jul 2018 05:02 #1482

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Christian, sikkert med flere fra foreningen.

Rigtig fedt initiativ, og potientiel life saver.
Jeg vil meget gerne deltage og har da et par gode venner jeg tænker kunne være interesseret, så lufter da lige muligheden for dem også.

Et fint kryds er sat i kalenderen, vi ses ven t)

Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 13 jul 2018 23:22 #1484

  • Christian Raunstrup
  • Christian Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 48
  • Modtagne Tak: 31
Hej Henrik,

Jeg glæder mig til at se dig, og håber det lykkedes at få flere med fra foreningen. Kernen i arrangementet er at vi gerne vil samle så mange erfaringer som muligt og forhåbentligt finde en løsning på sikkerheden, som også er praktisk. Eller så bare i det mindste optimere sikkerheden. Risikoen for at uforudsigelige ting sker, vil altid være mulig, når man færdes som strandjæger på vandet.

Mvh. Christian Raunstrup
Følgende bruger(e) sagde tak: HIT7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 14 jul 2018 14:49 #1488

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Det lyder rigtig godt ven.
Jeg ville selv ha sprunget i tørdragten, waders, anorak og hoppet i vandet igår fra båden, vi tog en tur fra Næstved ud bag dybsø øen for at bade og trække ungerne på watertubes. Men det var simpelthen så varmt at jeg ville ha kollapset inden jeg havde fået grejet på :woohoo:. Så det prøver jeg imorgen ved Stigsnæs istedet. Hvis du / i skulle ha lyst kunne vi da træne en dag hernede eller oppe hos jer mens vandet er varmt i at redde sig selv eller andre ombord i prammen. Du ved under rolig forhold hvor der ikke er så mange, evt inkludere grillen. Også så man kunne prøve forskellige pramme af for at se om den man har måske slet ikke er god til at komme tilbage i.
Vi snakkes ved ven.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 18 aug 2018 15:13 #1554

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej alle.

1000 tak til Roskilde Strandjagts Forening for et super fedt arrangement, og MEGA p0rn med den redningshelikopter. Det er altså bare det fedeste stykke maskineri der er opfundet til dato efter min ydmyg mening.

Jeg lærte da også et par ting, eksempelvis at TØRDRAGTER er KUN tørre når man lyner alle lynlåse helt til, ikk Jacob :P t)
Og jeg skal ha mig en VHF håndholdt vandtæt radio inden sæson opstart, samt ha taget et VHF certifikat. Så virkelig fedt det område blev vendt for jeg har været meget i tvivl om hvad jeg skulle vælge, af hjertet tak for det.

Også godt virkelig ulykke scenarier bliver vendt, det giver rigtig meget stof til eftertanke for det trænger dybt ind, og det giver mere vilje til at gøre noget mere ved sin sikkerhed.

1000 tak for initiativet venner, det er super at komme op til jer super rare gutter.

De bedste hilsner
Henrik J.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: HIT7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 19 aug 2018 09:56 #1557

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Hej Tybjerg :)

Vi siger også tak for tilslutningen.
Det var dejligt og se så mange fremmødte fra flere forskellige foreninger både fra havnen og landet over.
Det giver gode indspark og en livlig debat.
Personligt vil jeg også skaffe mig en ny VHF, også må vi jo få sat skub i et eventuelt kursus da det var mit klare indtryk at flere ønskede det.
Se mere fra dagen her.
TV2 historie

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 19 aug 2018 10:01 #1558

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Og lidt billeder skal der da også med.

Det var også ved vildt og se de unge drenge i deres bedste form dø for kræfter efter 10m svømning i Waders og alm jakke.

Prammene drev meget hurtigt fra dem og jeg kan kun opfordre til det igen.
Overveje en livline til dit fartøj.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 19 aug 2018 10:58 #1560

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Som gammel hest i manegen så jeg frem til dette arrangement med noget "porøs" mave.
Kunne de "unge" i bestyrelsen magte den store opgave de havde sat sig for og kunne de få folk til at møde op?
Svaret rungede ud over ikke bare vores klubhus men ud over hele Roskilde havn.
Der var ikke plads til flere i klubhuset og mon ikke vi alle var klogere da vi gik end da vi kom?
Personligt lærte jeg at en vandtæt VHF
Radio skal være en del af pakken når jeg drager på vandet, herre gud, 1500 kr!
(det samme som 500 patroner)

Vesten!!
Den skal med, og er man på over 1,8m dybde så skal den altså være på, besværligt eller ej.
Som jægere har vi retten til at tage liv men det skal ikke koste os vores eget undervejs!
De unge veltrænede gutter i vandet i går fik endnu engang slået fast at ryger man i baljen uden vest og line til båden, så er man virkelig på skideren og jo koldere vand desto kortere tid.

Er uheldet ude og man får brug for den "store pakke" dvs får kaldt på hjælp, er det betryggende at vide at der 24/7 sidder folk der sætter alt ind for at få os ud af det våde element igen.
Selv om Italienske firmaer måske ikke har det bedste ry ( IC 4 og Metroen)
Så er jeg sikker på at vi alle vil være glade for at se den grønne ""brumbasse" over os lige inden vi siger god dag til Sct. Peter.

Tak til jer i bestyrelsen, arrangement godkendt, et stort 5 tal fra mig.

Christian, Tybjerg og jeg drager til Horsens søndag 26/8 og deltager i gratis morgenmad og efterfølgende bliv klogere/ mød nye mennesker.

Vi har plads til en ( måske 2) i bilen så vil nogen med så giv lige en melding, det er først til mølle.


.
Følgende bruger(e) sagde tak: HIT7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 19 aug 2018 11:05 #1561

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Tak for sidst i Roskilde Strandjagtforening!

Det var et godt arrangement, og det var positivt, at vi næsten kunne fylde klubhuset.

Jeg håber at den slags arrangementer breder sig "som ringe i vandet" over hele landet, så jægerne kan prøve selvredning på egen krop under sikre forhold.
Danmarks Jægerforbund har lavet en "drejebog" til hjælp for arrangørerne af disse arrangementer, og er altid behjælpelige med gode råd.
Vi ses måske i Horsens i næste weekend?

P.S. De almindelige nylonwaders dumpede vist eftertrykkeligt :ohmy:

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: HIT7

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sikkerhedsarrangement i Roskilde Strandjagtforening 19 aug 2018 11:41 #1562

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Jeg håber bestemt også på det kan brede sig, og personligt ville jeg enormt gerne med til Horsens, kan bare ikke få det til at gå op på hjemmefronten.
Det glæder mig at vi krydser landet begge veje for at blive klogere og lære hinanden endnu bedre og kende.
Selv hoppet jeg også i baljen da det var ved at være lidt tid siden og jeg jo nu røget over den grimme statistik grænse 40 til 50 ol))

Dejlig også og vide der kan trækkes viden og erfaring fra forbundet, vi har jo deres materiale og bidrage jo også gerne selv til det hvis der skulle være ønske og behov for det i fremtiden.

Ja de Waders er noget af en klods og svømme med, Bertil var godt brugt efter den korte svømmetur, og Brians fik ham til at står lodret i vandet.
Bruger man Waders bør det være neopren.
Og tak igen for de fine ord Torben og tak for du to den lange tur John ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af HIT7.
  • Side:
  • 1
  • 2