Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

pram - sælges kampvægt på under 40 kilo tom inkl låg 04 sep 2020 09:50 #4198

• Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Modtagne Tak: 83
Helt sikkert, heldigvis da, det ville være kedeligt om man rendte rundt og vidste alt :). Jeg håber også jeg bliver klogere, for de ville næppe lave den hvis den ikke kunne klare noget sø.
Efter lidt reflektion var mit største antiparti mod den nok det faktum at det er en en vejs pram. Du kan ikke ligge omvendt i den, så til det åbne hvor jeg altid ligger med vinden i ryggen var min umiddelbare tanke at bølgerne ville slå ind i nakken på en.
Den omtalte Sundby pram var lavet sådan da jeg købte den, der kunne man kun ligge en vej, mandehullet super langt tilbage og virkelig lav agter. Så bare små krappebølger slog op i nakken på mig, deeeet lægger en dæmper på hyggen sådan en dag med frost :D.
Jeg har godt set den har den lille bølgebryder bag på, men med 8-9m / sek er jeg ikke sikker på det er nok.

Når det lykkedes dig at få fat i en må du hjertens gerne dele dine erfaringer herinde, jeg ville elske om mine tanker blev gjort til skamme, og det viste sig det er super god pram. Om ikke andet så til en bestemt jagtform under bestemte forudsætninger.

Ha den bedste dag.
Mvh Henrik

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

pram - sælges kampvægt på under 40 kilo tom inkl låg 04 sep 2020 20:09 #4200

• mortenmortensen
  • mortenmortensen's profilbillede Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
  • Modtagne Tak: 1
jeg skal bruge den i smålandsfarvandet hernede på de sydlige øer så der er den perfekt - noget ala fjorden ude bag svenstrup osv. (antager du må kende området nu der står tybjerg )

pram - sælges kampvægt på under 40 kilo tom inkl låg 12 sep 2020 17:53 #4259

• mortenmortensen
  • mortenmortensen's profilbillede Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
  • Modtagne Tak: 1
SOLGT

pram - sælges kampvægt på under 40 kilo tom inkl låg 14 okt 2020 08:46 #4415

• NO-Luck
  • NO-Luck's profilbillede
  • Ny i forum
  • Ny i forum
  • Modtagne Tak: 2
Hej Morten
Din pram er en Nakskov pram. De blev i slutningen af 1970'erne og begyndelsen af 1980'erne bygget i ungdomsskolen i Nakskov (ja dengang måtte børn arbejde med styreen!!).
Jeg var selv ejer af en sådan pram, som jeg støbte i Ungdomsskolen. De sejlede rigtigt godt.
Den blev desværre stjålet fra Urne Havn for mange mange år siden.

• Side:
  • 1
  • 2