Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Motorskift af indenbordesmotor 30 maj 2019 08:06 #2472

  • ksm
  • ksm's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 7
  • Modtagne Tak: 0
Hej

Super projekt, ....og du har ikke haft problemer med din lejebuk, .......som jeg ser det er der ikke noget trykleje i den, så det tryk som skruen frembringer for at sende båden gennem vandet, vil blive optager i dette leje.
Skrueaksel vil måske også glide i lejeklembøsningen, hvilket vil få skruen til at gå på stævnrørs lejet og evt. flytte remskive så remme ikke mere er linet op.

Dejlig båd, min Far havde også sådan en for 40 år siden ....også med en marstal 2cyl. som jeg byggede om til batteri tænding, dynastarter og ferskvandskøling ...........dejlig havjæger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorskift af indenbordesmotor 30 maj 2019 08:42 #2474

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Der er ikke problemer men hverken lejebuk eller remskiver,og skrueaksel glider ingen steder....og jeg har sejlet rundt med dette i lidt over et år.
Det er jo få fanden ikke raketvidenskab at skifte motor og få det til at virke i første hug. ;)
Latter er indre jogging.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorskift af indenbordesmotor 31 maj 2019 11:27 #2478

  • ksm
  • ksm's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 7
  • Modtagne Tak: 0
Nej nej ..........har været maskinmester i 35år, så tror selv jeg ved lidt om det, ville blot informere dig dig om evt. problemer !!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorskift af indenbordesmotor 01 jun 2019 08:37 #2483

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Det er også fint at informere mig om evt problemer,men der er tænkt nøje over sagerne og
både aksel og lejebukke remhjul er skruet sammen så det ikke skrider i hverken stævnrør
lejebukke eller andre steder,det er sat så lige og akurat op så der ikke engang er slidmærker
i remmene.Det var bla andet en af de ting der lige skulle tænkes over 3,5 min mere.
Og jeg har en ide om at jeg ved hvad jeg laver...selv om jeg er" ka,selv" og har skruet i motor og
maskiner og andet mekanik siden jeg var knægt....Nå ja jeg lever af det i dag.;)
Så mit svar var ikke negativt,selv om det kunne læses sådan.
Latter er indre jogging.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • 2