Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hold styr på lokkerne 19 dec 2018 14:53 #2030

  • jakobcoff
  • jakobcoff's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 19
  • Modtagne Tak: 1
Hej,

Jeg har forsøgt mig med at lave mit eget simple system til at holde styr på mine lokkere.

Jeg har lavet 4 strenge med 6 lokkere på hver. Strengene er lavet af 5 mm. flagline, så det er til at filtre ud med (meget) kolde fingre. På linen er der ringe, hvorfra en line til hver enkelt lokker går ud - lokkeren sidder løst på linen, med et 8-talsknob som stop, når det er muligt, ellers et pælestik.
De løse ender på strengene er "bundet" ind med krympeflex.


Strengene lægges ud med små 700 grams foldeankre - et i hver ende. Der er 2 m mellem hver lokker, og 5 meter fra lokkerne og ud/ned til ankerne.

En streng kan så trækkes på en stav, der består af et installationsrør, et lidt tykkere installationsrør og noget elastiksnor til en trailer.




Jeg pakker lokkerne i store haveaffaldsbæresække, 2 strenge og 1 svane i hver pose.


Dette system har været under løbende tilpasning.

Først brugte jeg et stor net til lokkerne - men de sad fast og rev hul, og derfor gik jeg over til de store poser - de virker glimrende. Og jeg gav kun 30 kr. i Lidl.
Strengene har fungeret fint - dog løsnede knuderne sig med tiden ved ringene, og er derfor blevet krympet sammen.
Strengene blev oprindeligt blot trukket på en bagagerem - men dette blev hurtigt bøvlet, og nu forsøges der med installationsrøret i stedet.

Det har været en billig løsning, der med nogle mindre justeringer har fungeret fint. Det er dog også den eneste rig, jeg har prøvet - så den er sikkert ikke ideel.

Ja, dette er vel dels tænkt til inspiration, og dels "flashing", men konstruktiv kritik tager jeg også gerne med.

MVH
Jakob Coff

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af jakobcoff.

Hold styr på lokkerne 20 dec 2018 12:51 #2033

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Hej Jacob

Dit system er ganske udmærket, jeg benytter det selv, dog har jeg ikke monteret de "Gardinringe" som du har, men de kommer snart på!
Jeg benytter også det at sætte mine lokkere på en pind, jeg har en rundstok som jeg har brugt til det, men den bliver da helt sikkert byttet ud med installationsrør og en elastik som du også benytter.

Når jeg lægger min lokkere ud, så kan jeg vælge at lægge dem med anker, et anker til hver streng, eller klipse dem på en langline, klipser jeg dem på langlinen, kan jeg rigge alle lokkere til inde på stranden, og så sejle ud med de 2 ender, og lægge dem med et anker i hver ende. Når jeg så skal pakke sammen kan jeg bare tage fat i linen og sejle ind med hele mit setup.
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.
Følgende bruger(e) sagde tak: jakobcoff

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hold styr på lokkerne 20 dec 2018 16:45 #2034

  • jakobcoff
  • jakobcoff's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 19
  • Modtagne Tak: 1
Jeg købte installationsrørene i Johannes Fog - her havde de 2 tykkelser.

Du kan overveje at vente med at lave samme stænger, som mine, til jeg har afprøvet dem i felten.

Men tak for tilbagemeldingen - så er jeg altså ikke helt på afveje...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hold styr på lokkerne 20 dec 2018 20:03 #2037

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Man skal bare købe samlestykkerne til at bruge som ende stop.
Og man kan aldrig være helt forkert på den, for det gælder om at finde det som virker for en ude på vandet, så kan alle andres mening være lige meget.
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.
Følgende bruger(e) sagde tak: jakobcoff

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Flytkjaer.

Hold styr på lokkerne 20 dec 2018 20:15 #2038

  • jakobcoff
  • jakobcoff's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 19
  • Modtagne Tak: 1
Og ellers har jeg 172 cm af det tykke installationsrør i overskud - og kommer tit til Næstved og omegn, skulle det være en hjælp.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af jakobcoff.

Hold styr på lokkerne 22 dec 2018 12:34 #2043

  • jakobcoff
  • jakobcoff's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 19
  • Modtagne Tak: 1
Hertil morgen blev den tilpasset rig og de nye stænger afprøvet på alletiders nultur.
Jeg er ganske tilfreds - med udstyret :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af jakobcoff.
  • Side:
  • 1