Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Køl vs vacuum bund 18 jun 2018 21:38 #1383

  • BS
  • BS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 10
Baggrunden for mit spørgsmål er at jeg er rykket til nyt område hvor der er en del gæs, og derfor tænker jeg på at anskaffe mig nogle gåse lokkere. Men der er jo ikke så meget plads i en Jafi pram, så jeg havde kigget på nogen lokkere med vacuum bund, og så kom spørgsmålet.....

Jeg ville gerne hører hvad folk i forummet har af erfaringer i forhold til at have lokkere med vacuum bund i forhold til dem med traditionel køl.

Er vacuum bund lige så god som dem med køl?

Her tænker jeg selvfølgelig på hvis det blæser godt til kan de så holde sig oprejst eller vælter de bare rundt?

Jeg er nemlig typen der godt kan finde på at tage på jagt i 11 sek. meter t) så skal grejet også kunne holde til måsten uden at blive blæst væk.

Så hvad siger folk til den problemstilling?

Vh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Køl vs vacuum bund 18 jun 2018 22:38 #1384

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Mine fra sports plast har aldrig væltet og de har være i meget hård vind.
Følgende bruger(e) sagde tak: BS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Køl vs vacuum bund 19 jun 2018 00:33 #1385

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej Brian,

Jeg har som HIT7 gåselokkere fra Sportsplast med vacum bund og er glad for dem.

De virker ganske fortrinligt.

De har en stor fordel, hovederne kan tages af, det betyder de kan pakkes tættere i prammen. Gåselokker fylder meget.

Et minus har de når de bliver lidt slidt, så kan hovedet dreje om på siden af gåsen hvis der er noget vind. Det jeg gør, er at sætte lidt af snoren op i hullet og sætte så hovedet på. Dermed sidder det noget strammere.

Når det blæser er der træk på snoren. Det jeg har gjort er at trække snoren igennem øjet på selv gåsen og herefter bundet det til ringen i bunden af halsen på det løse hoved. på den måde mister jeg ikke et hoved i kampens hede, når det er mørkt og der skal ligges lokkefugle ud.

Selve loddet, her har jeg 500 gram på hver gås. ellers har jeg oplevet at de stille og roligt vil stikke af når der er præs på vinden.

Hvis du ikke allerede har et gåsekald, så vil du for rigtig megen glæde ved at anskaffe dig et. Det vil forøge dine chancer betydeligt.

Knæk og bræk
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: BS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1