Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Svanelokkere 03 mar 2020 02:48 #3556

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
Det giver helt sikkert blikfang. Jeg har oplevet at et svanepar stille og roligt svømmede ind imod lokker, ude fra en 5-600m. De lå på vandet længere inde i sundet da jeg ankom og smed lokkere ud, og kom senere helt ind.

Både det at jeg kunne se dem, og de kunne se mine lokkere, det vidner lidt om blikfanget. På 500m ville jeg ikke kunne spotte en and uden kikkert.

Om svanerne så har nogen indvirkning på ænderne, det skal jeg lade være usagt. Syntes ikke jeg har haft held til at lokke hverken færre eller flere ænder til af den grund.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Svanelokkere 04 mar 2020 00:31 #3559

  • mikaelws
  • mikaelws's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
Det vigtige er at sløre prammen tror jeg

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af mikaelws.

Svanelokkere 05 mar 2020 20:09 #3563

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
En ting jeg har lært igennem tiderne er.

Teorier er det der den ene gang efter den anden får os til at søge ud på vandet.

Der er ALTID nye teorier der skal afprøves, og i tankerne kan man"nørde" sig til søvnløse nætter.

Man løber aldrig tør for nye teorier, der er det nye sted man skal afprøve, der er farven på prammen, skærmens udformning, camoflage osv osv.
Det er lokkerne, er de gamle gode nok eller er det meget bedre med de flotte nye typer fra USA?
Der er måden lokkerne skal lægges ud på ved forskellige vindretninger og hvad skal set up'et suppleres med for at være mest effektivt?

Jeg har afprøvet teorier siden 1981 og jeg bliver gudskelov aldrig færdig ;-)

Der findes mange forkerte teorier men hvem af os kan sige at man kender alle de rigtige teorier?
Jeg kan i hvert fald ikke.
Følgende bruger(e) sagde tak: mikaelws, MGO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.
  • Side:
  • 1
  • 2