Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Antal gåselokker ved pramjagt? 02 sep 2017 16:26 #708

  • Aalbjager
  • Aalbjager's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 10
  • Modtagne Tak: 0
Emnet har sikkert været oppe før, men jeg er nysgerrig på hvor mange gåselokker i har med ud når det gælder gåsejagt i prammen?

Jeg er klar over at det er vigtigt med placering, vejr og kald.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Antal gåselokker ved pramjagt? 03 sep 2017 11:16 #710

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 469
  • Modtagne Tak: 198
Jeg har før haft 21 gåselokkere når jeg var alene, og nok omkring 35 når vi var to afsted, plus 4-6 svaner. Men med den nye pram kan jeg have nogle flere, jeg har 48 Canada og Grågåse lokkere og 8 svaner, så tænker jeg tager det med der kan være.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Antal gåselokker ved pramjagt? 03 sep 2017 12:43 #711

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Der er ingen tvivl om, at gåsejagt fra prammen er skide spændende. Har man i ens område en del gæs, ja så er det en mulighed man skal overveje at satse lidt på.
Gåselokkere til vandet er dyre, så det er lidt et sats syntes jeg og investere i 25 lokkefugle på en gang.
Det kan sagtens være, det er der man ender, og får tingene brugt.

Jeg har i nogle sæsoner haft 4 flydende gæs, som blev brugt sammen med mine andre svømmeande lokkere. Det har været både noget og ikke noget. Det har givet en gås fra tid til anden. Jeg tror dog ikke det har kunne lade sig gøre uden, at have og kunne bruge gåsekaldet.
For mig har det været svært, at satse på gæssene alene, da vi her i det østjyske ikke lige har haft gæs i større mængder. Det er dog i kraftig fremgang og flere og flere gæs er i landsdelen.

Jeg har nu 9 flydende gåselokkere, og blevet rimelig god med gåsekaldet. Det giver altså flere gæs på paraden.

I sidste sæson lånte jeg yderlig 9 flydende gåselokkere til en tur, så jeg havde 18 stk. med. Det betød jeg kunne satse noget mere på gæssene på denne tur.
Det var en god oplevelse, så devisen med mange lokkegæs er ikke helt dum.
Der er ingen tvivl om, jeg godt kunne tænke mig, at udvide flokken så jeg kommer op på godt 20 stk. Vil tro jeg kan have 22 -24 stk. i Jafiprammen og stadig komme på jagt sikkert.

Dermed kan der satses 100 procent på gæs. Det kunne jeg rigtig godt tænke mig. De gæs er og bliver spændende at jage og giver nogle fantastiske oplevelser og noget godt kød.

Hvad jeg prøver, at fortælle er. Man kan lige så stille opbygge flåden af gåselokkere, og man kan godt skyde en gås for relativt få lokkefugle og der er ingen tvivl om, at chancerne øges med flere lokkefugle.

En fællesnævner for et godt resultat, er gåsekaldet og evnen til at bruge det.

Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Antal gåselokker ved pramjagt? 03 sep 2017 14:40 #712

  • Aalbjager
  • Aalbjager's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 10
  • Modtagne Tak: 0
Tak for jeres svar. Indtil videre tror jeg ender på ca 15 lokker. Det er alt hvad pladsen og økonomien rækker til

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Antal gåselokker ved pramjagt? 03 sep 2017 15:37 #714

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 469
  • Modtagne Tak: 198
Mine er Green Head Gear skaller uden flock jeg har gjort flydende. Det gør prisen mere acceptabel. Der giver man mellem 13-1500,- for 12 stk. Og jeg syntes det er rigtig flotte lokkere. Lige et par billeder fra en hygge tur med min far sidste år, i extremt godt vejr :).
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1