Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at begynde med at lave lokkeænder 08 sep 2020 20:58 #4224

  • TS
  • TS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 27
  • Modtagne Tak: 8
Men inspireret af Ole Andreasens gode bøger og Brians Super hyggelige film her på forummet plus et par weekender med sommerregn så lå de her og tørrede på høvlbænken. Det er rigtig godt for ens vildkending tror jeg.
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: Olddude

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at begynde med at lave lokkeænder 08 sep 2020 21:17 #4225

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Fedt, Flot arbejde.

Spændende at hører mere til forhåbentlig succesrige oplevelser med dem.;)
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: TS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at begynde med at lave lokkeænder 08 sep 2020 22:00 #4226

  • grydesvamp
  • grydesvamp's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 15
  • Modtagne Tak: 2
Fine lokkere, de minder lidt i facon om dem jeg fik med til min kravlepram, er dine også med løse hoveder?

Mine er lavet således:
10mm krydsfiner plade i bunden med flamingo overdel.
bunden er dyppet i noget polyester/lak'ish for ikke at suge vand og overdelen er malet.
Hovedet er udskåret i træ og har en 2-3mm tråd der går fra hovedet ned igennem et hul i kroppen, på undersiden bøjer tråden 3-4cm frem og ender i et øje.

Ifgl tidligere ejer gav det mere levende lokkere når hovedet er forankret i linen og kroppen ellers bare kan futte rundt.

Mvh Rasmus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at begynde med at lave lokkeænder 09 sep 2020 21:28 #4232

  • TS
  • TS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 27
  • Modtagne Tak: 8
Hej Rasmus
Jeg har bare givet dem en lang skrue fra undersiden og op i hovedet, kombineret med lidt lim til at holde vinklen på hovedet hvis skruen skulle blive løs. Men jeg kan se at store skruer (120mm.) presser stabiliteten af anden. så en ekstra tynd skue vil nok være at fortrække eller også skal “forskibet” måske have lidt mere opdrift.
Men de virker dog ok stabile når jeg har testet dem på vandet, så de bliver brugt som de er.
Bunden er lavet af almindelig vandfast krydsfiner og jeg har ikke gjort noget ekstra ved fineren. Så må det holde så længe det vil.
Generelt synes jeg at træ holder rimelig godt hvis det ligger ventileret mellem turene på vandet.

Vil du ikke ligge et billede op af den hovedmontage du nævner. Det kan være de næste skal have den løsning :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at begynde med at lave lokkeænder 10 sep 2020 08:33 #4235

  • grydesvamp
  • grydesvamp's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 15
  • Modtagne Tak: 2
Jeg skal prøve, han havde ikke brugt rustfri tråd så de fleste er uden hoved..

Men ellers fixer jeg lige en med ny tråd :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1