Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Maling af pram 19 jul 2017 15:42 #508

  • Wac
  • Wac's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Jeg er lige blevet færdig med at male mine pramme, og tænkte at det kunne være sjovt også at se, hvordan jeres ser ud? Jeg har malet min kravlepram efter principperne som No-Luck så fint har beskrevet her: http://www.traekjagt.dk/readarticle.php?article_id=224

Farverne har jeg valgt ud fra at jeg har haft båden i vandet, lagt mig foran den fra havsiden af, og så fundet de farver jeg synes passede bedst med den baggrund, som jeg tror at jeg typisk kommer til at kravle fra... Ja man skal vel tro på det man laver, ellers nytter det nok ikke noget ;)

Min Holstebro har jeg bare malet for at den ikke skulle se så kedelig ud, nu hvor jeg alligevel var igang.

Her er resultatet på kravlemaskinen:

Følgende bruger(e) sagde tak: Frank88888888

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Wac.

Maling af pram 19 jul 2017 15:43 #509

  • Wac
  • Wac's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Holstebro:

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Maling af pram 22 jul 2017 09:43 #515

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Det ser da fint ud .Her er min vissenpind.
Latter er indre jogging.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Maling af pram 23 jul 2017 20:31 #518

  • Rulab
  • Rulab's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 82
  • Modtagne Tak: 17
Kan du skrive lidt om hvordan du har malet holstebro prammen.
Hvilken maling har du brugt og hvordan har du lavet mønsteret?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Maling af pram 24 jul 2017 18:54 #520

  • Wac
  • Wac's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Jeg har brugt forskellige farver topcoat, plasticposer, svampe, pensler, både hårde til mønster og bløde pensler til at 'fade' farven ud med, så der ikke bare var et aftryk af f.eks. svampen og så en sabelsleppert som er en lidt speciel pensel til ådringen som det vist hedder. Det er alle mulige forskellige teknikker som jeg kender inden for ådring og marmorering som man lærer som skiltemaler, men det er bare at kaste sig ud i det og gå amok. Det er faktisk nemmest at lave uden at tænke over, hvad du laver, så det hele er mere eller mindre tilfældig, men hvor der stadig er en ide med galskaben. Jeg er igang med at lave en kravleskærm til en Bogø lige, og når den er færdig skal hele skidtet bare males. Så skal jeg nok prøve at huske at tage et par billeder undervejs. Leon Smith er malet på samme måde og med de samme farver faktisk. Det var kun bundmalingen der var anderledes da den var grå og grøn i partier. Håber det kunne bruges.

Skal lige hilse og sige at det meget nemmere og sjovere at lave teknikkerne med akryl maling eller linolie da det både er nemmere og man stort set kan gøre det hele færdig på en gang. Det her tog alt for lang tid synes jeg, da alle farverne skulle tørre imellem og malingen blev hurtigt træls at arbejde med fordi den hærder noget hurtigere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Wac.

Maling af pram 25 jul 2017 11:34 #521

  • Rulab
  • Rulab's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 82
  • Modtagne Tak: 17
Tak for den fyldestgørende beskrivelse.
Jeg vil prøve med akrylmaling, så er det også nemmere at fjerne fra prammen igen hvis det ikke bliver godt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Maling af pram 25 jul 2017 17:30 #522

  • Wac
  • Wac's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Bare lige for at der ikke opstår misforståelser, så mente jeg ikke at man kunne male prammen med akryl maling, for det ved jeg ikke om man kan? Mente kun at teknikerne var nemmere med akryl :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1