Du kan bruge halve rørskåle hvor du lægger 12-15 cm bred stimmel af vædet fiber måtte ind over. Jeg plejer at bruge en halv rørskål, flækket på langs og enderne skåret skråt så du ikke skal kante din måtte. Så tager jeg mine glasfibermåtte strimler ( jeg lægger 2 strimler af 300g på 12 cm oven på hinanden. Så har jeg en melamin eller glasplade hvor jeg lige ruller noget blandet polyester ud på i den bredde ca som strimlerne fylder, lægger de 2 strimler samlet ned på, og dypper rulle i polyester igen og mætter måtten så den er helt mættet. Så tager jeg med et par gummihandsker måtten og lægger ind over den halve rørskål som ligger på det låg / bund / what ever jeg vil forstærke ( sørger for at slibe underlaget inden så den nye fiber får ordentligt fat og tørt af med acetone ) og kører med rullen stille og roligt til luften er ude plus der er god vedhæftning. Bare tag rørskåle de mindste af dem, de er RIGELIGT stærke når før de får 2 lag 300g
Du kan godt lave et rigtig tykt lag glasfiber, altså 6-8 lag 300g, du skal bare sørge for at sætte en blæser på hvis du støber i den varme periode så din fiber ikke overopheder og bliver skør, så bliver den brunlig, og der skal bare et forkert stød til så flækker den.
Man kan gøre det at man støber på en glasplade, lad og sige 4-6 lag 300g, på lad og sige 40x80cm, når den så er hærdet op er den lige til at flå af glaspladen og du kan skære hylder ud med en stiksav som er vejrbestandige.
Billedet her er fra en forstærkning af bunden i min skydepram, har en for og bag mandehullet for at stive bunden af.
Mvh og god arbejdslyst

Henrik