Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Ide til Bentshaft kravlelapper-stikker 13 maj 2020 16:40 #3889

  • TS
  • TS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 27
  • Modtagne Tak: 8
Hej alle.
Jeg tænkte at jeg ville dele mit sidste nye projekt. Lapper med bukket håndtag.
Lidt alla pagajer og kanopadler med bukket skæfter...... eller Fiskars haveredskaber!?

Ideen er at håndledet gerne skulle kunne holdes i en mere behagelig vinkel når man kravler, samt at bladet i vandet gerne skulle få bedre fat, da vinklen bliver ændret til mere fremadrettet i forhold til et lige skaft. Jeg tror det er lige meget om man ligger ned eller sidder, det vil give noget uanset.
Jeg har lige testet dem og i første omgang virker de ok og noget at arbejde videre med.
Dog er de blevet lidt for korte da brættet ikke var længere. Bentshaften er til højre på billedet og det gamle jeg fik med prammen, som jeg har hentet inspiration fra, er til venstre.
Længden er 65cm på de gamle og de nye er ca. 55 -57cm. Bredden er 7,5cm. Skarpkantet hele vejen rundt og ca. 1,2-3 stykker midt på ryggen af bladet.
Del konklusion.
Håndtagne er blevet lidt for tynde til at være behagelige at kravle med over længere tid. Måske neoprenhandskerne lige skal med i næste test for at se om det gør en forskel for komforten. Men de nye er for korte, da de først kan nå bunden samtidig med at jafiens køl går på grund og så skal man have hænderne lagt ned i vandet for at skubbe sig fri igen og det bliver for koldt om fingrene i længden.
Men bladstørrelsen passer mig meget godt, men det er jo individuelt fra person til person.
Jeg tester videre.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Ide til Bentshaft kravlelapper-stikker 13 maj 2020 17:32 #3890

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
Spændende og herligt når gamle idéer og erfaringer bliver udfordret.

Jeg har altid sammenlignet mine "kravleårer" med en kniv/ sværd der skulle skære sig igennen vandet under et kravl.
For at styre bevægelserne under vandet UDEN at bladet rammer prammen (så ryger chancen) har min opfattelse været at det er nemmet at styre med en lige akse fra håndleddet og nedad.

Glæder mig til at følge din "forskning" på området.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Ide til Bentshaft kravlelapper-stikker 13 maj 2020 19:52 #3891

  • TS
  • TS's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 27
  • Modtagne Tak: 8
Hej Torben
Ja du har ret. Turen tilbage mod skærmen med bladet i vandet kræver at man styre bladet meget mere, da det ellers er lidt ude af kontrol.... og enten vil banke ind i kanten af prammen eller smutte ud forbi kanten af skærmen, Det oplever jeg ikke med de lige håndtag.
De bukkede bremser godt, og trækker godt når man køre dem bestemt gennem vandet.
De næste jeg laver bliver længere, og så tror jeg at jeg ligger vinklen lidt ned og sørger for at der er materiale nok til at forme håndtaget lidt bedre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1