Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Galaxy Alboran - hvad tænker I? 23 aug 2018 12:25 #1580

  • Kåre Krikand
  • Kåre Krikand's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 9
  • Modtagne Tak: 2
Hej med jer,

Jeg er "gammel nyjæger", dvs. tog jagttegnet for 18 år siden og kom aldrig rigtig i gang. Det vil jeg gerne lave om på nu, så jeg er ved at støve det gamle udstyr af og læser op på sagerne igen og skal snart i træningslejr på lerduebanen :-)

I længere tid har jeg gået og pønset på at anskaffe mig en sit-on-top kajak. Egentlig mest til fisketure, harpunjagt/dykning og småudflugter med min lille datter. Og så er det jo oplagt at komme lidt i gang med strand/havjagt.

Derfor går jeg og overvejer denne her Galaxy Alboran:
https://kajakforalle.dk/galaxy-alboran-basic-hunter-jagtkajak-inkl-saede-pagaj-gevaerholder-patronboks-og-stangholder

Hvis nogen har erfaringer med denne til jagt (eller fiskeri) hører jeg meget gerne fra jer. Og også gerne fra andre kajak-jægere, om den er værd at gå efter.
Jeg kan godt se det smarte med en pedalkajak, men har mere eller mindre afskrevet den da jeg gerne vil ro (og den ligger vist også i et andet prisleje).

Jeg er også i tvivl om hvilken farve jeg bør gå efter.. camo eller hvid. Da jeg endnu ikke ved hvilken jagtform der vil tiltale mig mest, hælder jeg mest til én i hvid, som måske relativt let kan camoufleres med net, hvis jeg ønsker dette. Hvad ville I gå efter?

mvh Jonathan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Galaxy Alboran - hvad tænker I? 23 aug 2018 13:40 #1583

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Hej Jonathan.

Det er skam ennfin kajak.
Bred og stabil og jeg er sikker på hvis du giver Kenneth fra kajak for alle kan han sætte dig rigtig godt ind i det.

Selv har jeg altid drevet jagt fra sit on top kajak og syntes det fantastiske.
Netop af de grunde at man kan mange aktiviteter fra den.

Den er ikke født den perfekte jagtbåd på vandet man kan det helt fint og har faktisk kun haft få 0 ture.
Jeg har valgt hvis lige præcis lige som du er overvejelser. At den er nem og sløre med noget andet og hvis er god på åben vand.

Håber det kan hjælpe lidt.
Der ud over husk som altid når vi er på vandet og sætte dig godt ind i sikkerhed til søs.
Når vi er der ude er der altid mulighed for at ryge i vandet.. også selv om du sejler med Titanic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Galaxy Alboran - hvad tænker I? 23 aug 2018 16:33 #1585

  • Kåre Krikand
  • Kåre Krikand's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 9
  • Modtagne Tak: 2
Hej HIT7,

Tak for tilbagemeldingen og fedt med thumbs-up fra dig :-) Det var faktisk dine videoer der antændte gnisten til at prøve at jage fra kajak :-)
Og ja, det gør såmænd ikke så meget at kajak ikke er det optimale fartøj til jagt - hvis jeg kan få nogle hyggelige stunder derude er et par fulge på tasken blot en bonus.

Super, så vil jeg prøve at hive fat i Kenneth og få en snak med ham.

mvh J

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Galaxy Alboran - hvad tænker I? 23 aug 2018 18:53 #1586

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38

HIT7 skrev: Hej Jonathan.

Det er skam ennfin kajak.
Bred og stabil og jeg er sikker på hvis du giver Kenneth fra kajak for alle kan han sætte dig rigtig godt ind i det.

Selv har jeg altid drevet jagt fra sit on top kajak og syntes det fantastiske.
Netop af de grunde at man kan mange aktiviteter fra den.

Den er ikke født den perfekte jagtbåd på vandet man kan det helt fint og har faktisk kun haft få 0 ture.
Jeg har valgt hvis lige præcis lige som du er overvejelser. At den er nem og sløre med noget andet og hvis er god på åben vand.

Håber det kan hjælpe lidt.
Der ud over husk som altid når vi er på vandet og sætte dig godt ind i sikkerhed til søs.
Når vi er der ude er der altid mulighed for at ryge i vandet.. også selv om du sejler med Titanic.


Hvid og ikke hvis.. pokkers til ordbog :P
Og fedt du har set lidt af mine film, det dejligt og kunne inspirere andre ;)
Ja gør det, og er der andet så spørg endelig, så skal jeg svare ud fra bedste evner

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1