Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Anker til kajak hvordan ? 07 jun 2018 22:40 #1363

  • jonas123
  • jonas123's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 0
Jeg har sidste år købt denne hunter 400 pedal kajak, med formålet at bruge den til både jagt og fiskeri . I denne sammenhæng har jeg fået udstyret kajakken med en hvid kamuflage dækning, som skulle skjule mine bevægelser både ved kravle og træk jagt. jeg har dog problemer med at finde ud af, hvordan jeg skal monterer ankreret. Ankeret var på mine første ture, bare monteret som på billedet i det bagerste håndtag. Dette virker dog meget besværligt hvis man skulle anskyde noget og hurtigt skal fri, så skal jeg første bakke op, hive ankeret ind og så eftersætte fuglen. så det jeg søger hjælp og inspiration til, er hvordan man monterer et anker/to ankre effektivt til kajakken, så man hurtigt kan spænde sig af og på angerlinerne. jeg har desuden også lidt problemer med at få spændt stoffet til kamuflagen helt ud så den ikke blafre i vinden. Nogen der kan har en ide til hvordan man kunne fikse disse ting ?




Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Anker til kajak hvordan ? 07 jun 2018 23:06 #1364

  • Doole
  • Doole's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 53
  • Modtagne Tak: 2
Hvis du vil undgår blafren skal du nok lave skærmen lidt lavere. Jeg har selv boret 4 huller i skroget på min, og monteret sådan nogle knopper der sidder på en trailer. så har jeg syet en elastiksnor ind i skærmen, så den bliver trukket stramt ned til skroget. Alle tingene kan fås i Biltema, hvis du vælger den løsning, skal du huske at skruer og bolte skal være i syrefast stål. Til at tætne rundt brugte jeg marinesilikone og det er helt tæt.

Hvis du montere knopper har du også mulighed for at medbringe ret store mængder bagage, da du har nogle punkter at forankre det hele i.

Med hensyn til anker ville jeg montere frølår eller clamcleats. og så ellers udstyre ankerlinen med en lokkeand, eller noget andet der flyder, så du bare hurtigt kan dumpe den, og finde tilbage til ankeret igen.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Doole.

Anker til kajak hvordan ? 09 jun 2018 17:54 #1365

  • jonas123
  • jonas123's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 0
Tak skal du have. Den med elastik snoren til at spænde skærmen havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg kan dog ikke rigtigt lave skærmen lavere da driv systemet virker med cykel bevægelser, som desværre kræver mere højde end hobi drevet. Hvad angår montering af frølår, er der nogle steder det er bedre at montere dem end andre, eller skal de bare side så man kan komme til dem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Anker til kajak hvordan ? 09 jun 2018 18:51 #1366

  • Peter
  • Peter's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 59
  • Modtagne Tak: 9
Jeg har også en hunter 400. Jeg har løst problemet ved at udskifte bærehåndtaget med et rustfrit firkant rør. Det er hævet lidt så fingrene kan komme under. Det giver også mere styr på håndtering af kajakken end de bløde tovstropper.. Ups, sidespring. Ovenpå firkantrøret har jeg monteret et gennemgående åretollebeslag. Så sætter jeg en åregaffel i og får den låst så den ikke springer op. Fidusen er at du bibeholder stadigt trækket i bagenden og du ligger stabilt i vindretningen. En fastgørelse på siden med et frølår gør at du ligger skråt i vinden og svinger meget. Når du skal fri løsner du torvet, der løber så ud af åregaffelen. Når du har samlet torvet op er det nemt med en bagudgående armbevægelse, at hægte torvet ned i åregaffelen. Enkelt og nemt. Husk at binde lokkeanden fast med en 2 meter snor på ankerlinien cirka 3 meter bag kajakken. Så ser det ud som at der ligger en and ved "stenen"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Anker til kajak hvordan ? 09 jun 2018 18:59 #1367

  • Peter
  • Peter's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 59
  • Modtagne Tak: 9
Mig igen.
Er du klar over at det er relativt nemt at montere "indenbords" Elmotor. Den fra Biltema passer lige ned igennem hullet. Når man skal fiske sænkes den helt ned og virker som kontravægt når man stå op og fisker.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1