Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Haglskål 29 jan 2018 09:24 #1182

  • kim
  • kim's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0
Hej. Der er en Facebook side der hedder ren strand, og de gør et kæmpe stykke arbejde, med at holde vores strande ren, de efterlyser en debat og en handling, omkring haglskål som er af plastik, og som alle ved er utrolig skadeligt for miljøet. Er der nogen der ved om der bliver arbejdet på andre materialer en plast f eks pap mm. Mvh Kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Haglskål 29 jan 2018 09:57 #1183

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej Kim,

Udviklingen af, nedbrydelige haglskåle er igang og der findes flere patronmærker der indeholder en nedbrydelig haglskål.

Udfordringen med de grønne patroner er at, de ikke leveres i den størrelse hagl og i den ladning som vi strandjægere har behov for at bruge.

Vi har i Danmarks jægerforbund skrevet til patronproducenterne med et ønske om at der udvikles mere på dette område.

Det er en tråd her i forummet hvor der snakkes lidt om de grønne patroner.

Læs den her

Vi kan alle gør noget for at mindske plastik i naturen, det gør vi jægere også med udviklingen af, de patroner vi bruger. Det er mit håb at i løbet af 2-3 år så har vi de miljøvenlige patroner til strandjagten.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Haglskål 29 jan 2018 17:42 #1190

  • kim
  • kim's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0
Hej Carsten, det glæder mig at høre der bliver arbejdet på sagen, det vil jeg glæde mig til at følge ☺️

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1