Jeg prøvede for sjov at åbne 3 patroner med "nedbrydelig" haglskål jeg havde liggende.
Patronerne er købt i 2024, bort set fra Mike Hammer patronen, den er noget ældre.
Kent patronerne har stået indendørs siden de blev købt, de har ikke været med i lommen/kassen på jagt.
Det har de to andre.
Du har ikke adgang til dette forum!
Kent Fasteel 2.0 BioWad
FOB Nature Steel
Mike Hammer Greenshot (ældre model i pap hylster)
Den sidste på billedet tror jeg er en MikeHammer med alm haglskål, den er udeladt.
FOB nature steel
2-delt haglskålsopbygning, et gasseal i bunden og en haglskål der passer ned i fordybningen på gassealet.
Stift, relativt hårdt og sprødt materiale der knækkede når jeg vippede vingerne ud.
virker umiddelbart som god kvalitet
Kent Fasteel 2.0 BioWad
Haglene er "precision plated" Jeg antager det er nikkelbelagte hagl. Der er tydelig sket noget med de hagl.
Haglskålen føles som sejt gummi. Jeg ved ikke om det rigtig fremgår af billederne, men der er noget fugt på haglskålen.
Jeg aner ikke om det påvirker funktionen af patronen, jeg kan desværre ikke sammenligne med en ny.
Jeg har ikke brugt dem, da de satte et rigtig dårligt billede i mit gevær. Så de har været opbevaret tørt og indendørs.
Mike Hammer GreenShot
Ældre patron med paphylster.
Når man åbner den ser man tydeligt at haglene ligger ubeskyttet af haglskålen.
Haglskålen er en meget tynd model, jeg synes det ligner en haglskål til bly.
Den slutter slet ikke tæt i hylsteret så der er voldsom krudt migration (tjekkede om den sluttede tæt i de andre patroner jeg havde åbnet, der var den lige så løs. Måske krympet over tid?)
Ikke en patron jeg ville købe eller bruge på nogen måde. (fået på jagt)