Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

George Konetes tester Kent Fasteel+, gennem 10 chokes 24 aug 2024 19:13 #6796

• tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 94
Ja. For os på havet tror jeg at det er langt vigtigere at vælge den "rigtige" haglstørrelse til det rigtige formål end den "rigtige" choke.

For mig er det med at prøve andre chokes end en modified - hvis jeg skal være ærlig - nok mere nogle tomgangshandlinger udenfor sæsonen end noget andet. Så kan man sidde der og drømme om hvor fedt det bliver til sæsonen og at forbiere hører fortiden til. Det mest idiotiske indkøb jeg har gjort det forgange år er den der "seaduck" choke fra muller. Det er en passing i blå. Jeg havde allerede en passing i sort, men jeg gik alligevel i fælden.

Denne her viser i øvrigt at patronen nok gør mere forskel end choken:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af tom.knudsen. Begrundelse: Link til test af samme chokes med anden patron.

George Konetes tester Kent Fasteel+, gennem 10 chokes 25 aug 2024 09:58 #6800

• Reher
  • Reher's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 67

tom.knudsen skrev: Reher, jeg tror du måske skal overveje om stålhagl flyver langt nok med stor nok kraft til at du kan udnytte værdien af UFO'en.

Constriction Guide:
+ DECOY: Out to 35 yards. Comparable to an Imp Cyl/Light Modified
+ PASSING: Out to 50 yards. Comparable to an Imp Mod/Full
+ UFO/TURKEY: For kills beyond the Outer Limits. Comparable to an X-Full/Super Full

Jeg har selv decoy og passing (og seaduck, som bare er passing i blå) fra Muller og valgte at skippe ufo, da det ser ud til at passing er stram nok. Da jeg skyder alle mine ænder og gæs på træk er det også vigtigt at have en dækning der gør kødet spiseligt, hvadenter fuglen er skudt på 15 eller 35 meter.

Lad os vide hvis du vælger at skaffe dig en UFO.

Hej Tom,

Du belyser jo nogle ret så gode pionter! og det havde jeg slet ikke tænkt på, det viser for mig selv, at jeg fortsat har en masse at lære, når det kommer til ammunition og hvordan det opføre sig.. efter det har forladt geværets løb.

Du har fat i noget, og noget der faktisk afholder mig fra "bare at brage løs", mad værdien..
-Jeg er bestemt ikke tilhænger af at skyde bare for at skyde. for mig er en stor del af jagten også den del hjemme bag gryderne.. Jeg har i godt 15 år svunget gryderne i en hvid kokkejakke i både Danmark og Norge.
Derfor er det, for mig, vigtigt at respekten for vildtet fortsætter helt indtil det havner i min mave.

Jeg har ærligtalt ikke haft den faktor med i tankerne når jeg har tænkt på MüLLERS ÜFO choke.. jeg har nok mere været farvet af den tanke, som jeg tror jeg deler med mange, Mer vil have mer.. eller med andre ord, jo "større, stærkere, kraftigere" jo bedre.. :blush: lidt pinligt, kan jeg godt se nu..

Jeg har kigget på skudbillederne i de tests jeg er stødt på og har tænkt, FEDT der er masser af hagl lige der hvor de skal være.. i kærnen af skuddet og derfor mere dræbende.. men som du er inde på .. jo flere hagl og ikke mindst jo tættere på målet er.. jo mere, ja ... splat!
OG det er jo bestemt ikke alle fugle jeg skyder til der er ude på de testede afstande. GOD POINTE!

Jeg har i år "opgraderet", med en SX4.. med denne følger jo 4 chokes.. pt. har jeg sat 3/4 (Improved Modified ) i løbet, og havde tænkt at det var den der skulle med på jagt, næste søndag.. måske er det endog "for meget" af det gode? hummm.. :blink: jeg syntes squ det er svært at navigere i..
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Side:
  • 1
  • 2