Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Hvid maling 29 mar 2020 20:13 #3669

  • pharmand
  • pharmand's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 21
  • Modtagne Tak: 3
Hej
Skal have malet min syndby pram hvid, hvilken maling bruger i andre? det skal være noget der holder da den ligger ubeskyttet på kysten hele sæsonen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvid maling 30 mar 2020 06:58 #3670

  • mikaelws
  • mikaelws's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
hempel 2komponent... lidt dyr men den bedste. god fornøjelse med malerarbejdet - hilsner mikael.
nb: hvis du gerne vil have en mat hvid så hæld rigeligt med talkum i... fås i matas
Følgende bruger(e) sagde tak: Søren Schmidt, pharmand

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af mikaelws.

Hvid maling 30 mar 2020 11:22 #3672

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297


Jeg har brugt den her på 3 af mine både, den virker holdbar.
Jeg købte en 5 l spand og fik farvehandleren til at blande "materings" pulver i den.

Derved kommer den ned under glans 10, så må sol og saltvand sørge for resten.

Jeg har hørt fra andre at det kræver store mængder talkum for at opnå den matte effekt, malingen skal nærmest være en grød.

Det kan være fint nok over vandlinien men det der er under vandet skulle gerne være så glat som muligt.
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: mikaelws, pharmand

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvid maling 30 mar 2020 15:56 #3673

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg har brugt denne her fra Biltema, og syntes det er en lækker og slidstærk maling. Har malet både motorpram og trækjagts pramme med den.
Den er i øvrigt dejlig mat.
Mvh Henrik

God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: mikaelws, pharmand

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvid maling 01 apr 2020 08:42 #3677

  • mikaelws
  • mikaelws's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
tror du den er lige så god som hempel malig.... så vil jeg da prøve det du anbefaler.. det er jo noget billigere må man sige.. tak for det
Følgende bruger(e) sagde tak: pharmand

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvid maling 02 apr 2020 10:16 #3681

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Mikael.

Som udgangs punkt er det svært at sammenligne en 2 komponent maling med en 1 komponent, og det faktum at den ene koster kassen gør det næppe nemmere. Hempel er uden tvivl en god og slidstærk maling, den er under vandlinjen nok stærkere og mere slidstærk. Jeg var bare ikke til det der med at blande en coat op med 10 kg pulver for at få en mat overflade :).

Jeg købte oprindeligt denne maling til noget andet. Men fandt dens egenskaber gode nok til at prøve den af på prammen. Det er en emalje maling ala den som du har på dit badekar, man kan også reppe sin tråd kurv i opvaskemaskinen med den hvis den har fået et knæk og sender flyve rust rundt på bestikket :). Det er vigtigt at man får renset ordentligt af inden man maler, men det gælder jo hver enten vi snakker Hempels eller denne her. Den skal ikke slibes eller på anden måde behandles efter den er påført.

Min Guldborg motorpram er også malet med den og har været på en del ture i denne sæson og den står super fin. Kommer der metalspåner på den der ruster eller lign tager den naturligvis imod den røde farve helt som alt anden hvid maling. Så konklusionen er at jeg er glad for den, den er billig, den stinker ikke når du maler med den, den er lækker mat, den hærder faktisk ret hurtigt op især taget i betragtning at det ikke er en 2 komponent. Jeg syns den er slidstærk andre vil måske ikke, men mine pramme fremstår fine og dejlig matte.

Om jeg så skal ha fat i dem hvert 5.år for lige at hive dem over igen betyder intet for mig. Hehe jeg er lidt grej tosset så de får nok hvert 3. bare for det står kniv skarpt, og så holder jeg også af at rode med grejet. Skulle du kaste dig over den og det viser sig den ikke lever op til det du mener den skal, så giver jeg gerne en kvajebajer som plaster på såret ved lejlighed ;). Meeen er ret sikker på du også vil syntes om den.

Sæt en prøve af inden du maler hele prammen med den, så kan du jo se om ikke jeg har ret, skulle du ikke mene det, er det kun et lille felt der skal fjernes maling på. Og pengene er jo ikke tabt du har så en mat hvid maling du kan bruge til noget andet, måske male svane hoveder til prammen, HVIS det er :).
Ha det pænt og den bedste dag.
Mvh Henrik J.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: pharmand, MGO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Hvid maling 05 apr 2020 05:49 #3696

  • mikaelws
  • mikaelws's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
Du kan lige ringe hvis du har lyst

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvid maling 05 apr 2020 10:34 #3699

  • pharmand
  • pharmand's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 21
  • Modtagne Tak: 3
Tak for svarene, tror det bliver en kombi hempel under vandlinje og mat biltema lak over

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvid maling 05 apr 2020 10:46 #3700

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Mikael: Slår på tråden én af dagene.

Pharmand: En super løsning, mine er jo også coatede med traditionel Topcoat på hele prammen, over tid er den blevet grim. Så prammen har fået denne her fra biltema uden på igen for at få den lækre matte farve, også på bunden for give et extra slid lag og helt ærligt for at se pænt ud, hehe det har stor værdig for mig det ser lækkert ud. Kan eksempelvis bare ikke ha at en patron får lov at ligge i bunden og afgive rustrød farve til min pram, så begynder mine tickS ellers at gå i overdrive :woohoo:.
Du ønskes en rigtig god arbejdslyst, samt held & lykke med projektet ;)

God søndag alle sammen.
Mvh Henrik.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Hvid maling 07 apr 2020 21:11 #3704

  • MGO
  • MGO's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 8
Hej Henrik
Den maling tror jeg også jeg vil prøve på min pram, mange tak for råd.

Mvh Michael.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • 2