Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

valg af fjord for nyjæger 06 mar 2020 19:22 #3570

  • jonasjhl
  • jonasjhl's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Hej, jeg er en 17 årig nyjæger, som til sommer vil begynde at spare op til en pram, lokkere osv. Jeg bor i Holstebro og derfor har jeg valget mellem Nissum bredning og Nissum fjord. så mit spørgsmål er: Hvilken fjord har den bedste chance for vildt, og hvilke lokkere burde jeg købe.

Jeg takker for jeres svar på forhånd

Mvh Jonas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

valg af fjord for nyjæger 07 mar 2020 09:37 #3573

  • mikaelws
  • mikaelws's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
Der er vel også Ringkøbing fjord. Du er velkommen til at skrive privat med mig.

Har du overvejet hvilken pram du vil spare op til?

af lokkere ville jeg nok spare sammen til 15 - 20 hvinænder og 15 - 20 brunnakker... kan du finde dem brugte kan du være heldig med en god pris.. ofte ligger de mellem 25 og 35 kroner afh. af fabrikat. Dvs ca 1200 kroner. så skal du også bruge bly til dem - har set bly du kan smelte til 20 kr. pr. kg.... så skal du bare have en æbleskivepande og et gasblus... snor skal der også til..

Prammen kunne være en boble som du skal gå ud hvis du er til det. På Nissum og Ringkøbing fjord er det en god løsning hvis du er klar til at gå op til et par km. Ofte 30 min til 1 time.... Det er også en meget sikker måde at starte jagten på - man ved altid hvor dybt vandet er. :)

jeg har anmodet dig om venskab hvis vi skal skrive privat.... god dag

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af mikaelws.

valg af fjord for nyjæger 13 apr 2020 12:22 #3720

  • MGO
  • MGO's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 8
Hej Jonas

Du er da velkommen til at komme og se mit grej jeg bor på mors så der er ikke så langt du skriver bare og vi finder ud af noget.
Mvh Michael.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

valg af fjord for nyjæger 13 apr 2020 12:29 #3721

  • MGO
  • MGO's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 8
Hej Jonas

Jeg glemte lige at skrive noget mere i det første indlæg , jeg laver mine lokker selv du kan se det i en anden tråd her på siden ( lokkerfugle- hvindande lokker)

Mvh Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

valg af fjord for nyjæger 13 apr 2020 13:27 #3723

  • EMD
  • EMD's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 1
Nissum Breding, særligt sydsiden hvor du nok ville jage, er ikke særlig anvendelig til trækjagt efter svømmeænder. Der kan måske findes enkelte anvendelige steder længst vest på, men en del er vist nok reservat her.
Nissum fjord har været god engang, men det meste af åletræsset er væk, og hele nordfjorden ca. fra Thorsminde og op ad er reservat ligesom hele sydfjorden, Felsted Kog er også reservatet. Midterfjorden, med undtagelse af vandet omkring FjandØ er åben for jagt fra skydetid for solopgang til kl. 1200 middag. Herefter er hele fjorden reservat. Altså kun morgenjagt på det åbne vand er tilladt.
Det er anderledes i Ringkøbing Fjord, er er vandkvaliteten er igen blevet god og ålegræs kommet tilbage. Så hvis du vil være sikker på at få mere med hjem, en blot en natur oplevelse, ville jeg satse på Ringkøbing Fjord.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

valg af fjord for nyjæger 19 apr 2020 20:39 #3752

  • MGO
  • MGO's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 8
Hej EMD
Skal man ikke have jagtet ret ned til fjorden for at komme ud på vandet eller er der slæbesteder eller andre muligheder for at få prammen i vand ?

Mvh Michael.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

valg af fjord for nyjæger 20 apr 2020 15:35 #3755

  • EMD
  • EMD's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 1
Du kan tage ud fra Damhus Å havn. Og så er det bedst at ro eller stage ned mod reservatgrænsen til Felsted Kog. Her sker det mest.
Du kan også blive medlem af havnen/ bådlauget, og så have prammen liggende der. Det koster vist nok lidt under 200 kr. om året.
Følgende bruger(e) sagde tak: MGO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af EMD.
  • Side:
  • 1