Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Havjagt ved Elsegårde strand/Ebeltoft vig 11 jan 2020 10:55 #3272

  • per bisgaard
  • per bisgaard's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0
Hej
Jeg søger et par gode råd ang havjagt. Jeg har netop købt en 15 fods jolle som jeg regner med at male hvid og derudover vil jeg få sat en afskærmning op på den forreste del af jollen.
Ved godt at jollen ikke er perfekt til havjagt, men der skal også være plads til børnene, når vi tager på fisketur.
Jeg vil primært drive havjagt mellem Elsegårde strand og Hjelm men også inde i Ebeltoft vig, men er i tvivl om jeg skal bruge lokkefugle eller det mest er purchjagt områderne er til. Og er der nogle områder der er specielt velegnede til havjagt?
På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Per Bisgaard

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Havjagt ved Elsegårde strand/Ebeltoft vig 28 jan 2020 20:31 #3325

  • sfa
  • sfa's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 72
  • Modtagne Tak: 37
Hej Per,

Det er et ok område, startede selv som havjæger omkring Helgenæs i en rød jolle. Vær opmærksom på reservatet foran Ebeltoft. Selv ville jeg ikke bruge tid på at bygge jollen om, men bare bruge den som den er. Indtil du har lært teknikken med at sejle til fuglene, betyder det ikke meget, om du sejler i det ene eller andet. Prøv at få læst lidt om motorbådsjagt og få øvet lidt hen over sommeren med at sejle til fuglene.

Vh sfa

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Havjagt ved Elsegårde strand/Ebeltoft vig 28 jan 2020 20:51 #3326

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 295
Det mener du vel ikke sfa??

Motorbådsjagten er mere end nogensinde i søgelyset.
Det vil bestemt ikke gavne vores sag hvis vi syntes det er en god ide at træne motorbådsjagt teknik på ikke flyvefærdige ællinger.
Skal der drives rundt med fuglene skal det være i jagt sæsonen og ikke når der er aller flest øjne rettet imod os.

Undskyld og med al respekt, det duer altså ikke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Havjagt ved Elsegårde strand/Ebeltoft vig 30 jan 2020 17:56 #3335

  • sfa
  • sfa's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 72
  • Modtagne Tak: 37
Hej Torben,

God pointe! Selvfølgelig skal man ikke ræse rundt efter ællingerne - var i mine tanker +30 år tilbage hvor vi som store knægte et par gange under fiskeri om sommeren prøvede at sejle til fugle, hvilket ikke gav erfaring, men lidt fornemmelse for hvad der kræves.

Vh sfa

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1