Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Isætning af prammen 05 nov 2019 19:08 #2964

  • Søulven
  • Søulven's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 64
  • Modtagne Tak: 34
Hej

Jeg er ny strandjæger, godt hjulpet på vej af flere her fra forumet - tak for mange informative tråde t)

Som sikkert alle andre har jeg brugt en del timer på Google Maps, kombineret med søkort fra eniro og NSTs kort over jagtfrie områder. Det resulterede i dag i en længere recce i mit udvalgte område (Knebel Vig og Begtrup Vig, hovedsageligt). Her løb jeg dog ind i PRIVAT OMRÅDE og PRIVAT VEJ og UVEDKOMMENDE FÆRDSEL osv osv til den store guldmedalje. Selvfølgelig ofte lige dér, hvor jeg havde udset mig et godt sted at losse prammen i vandet.

Nogle steder er der intet at rafle om (Privat Grund), men andre steder er jeg ret sikker på at jeg vil have retten på min side. F.eks. her https://goo.gl/maps/GX7wafbKTY7ugB8G9

Vejen er privat, men så vidt jeg kan se betyder det kun, at grundejerne selv står for at vedligeholde den. Men for enden af vejen er der en bred græssti ned til vandkanten, som er et perfekt sted at søsætte prammen når jeg nu kun er mig (og jeg er obs på det jagtfrie område). Så jeg er ret sikker på, at jeg er i min gode ret til både at parkere bil + trailer hensynsfuldt, samt benytte sti og vandkant til at komme til søs. Eller hvad? Jeg vil selvfølgelig helst ikke rage uklar med nogen og få os jægere til at fremstå i et dårligt lys - det bliver også træls i længden.

Hvad plejer I at gøre?

Ulf/Søulven

PS. Hvis nogen ellers har tips til gode steder inden for en rimelig afstand af Århus er jeg lutter ører ;)
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Isætning af prammen 06 nov 2019 00:39 #2968

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
Som du selv er inde på

Vej på privat grund = privatvej som ejeren kan lukke for offentlig færdsel.

Privat fællesvej = vej som deles af flere ejendomme, grundejerne har ansvaret for vedligeholdelse og vejen er åben for offentlig færdsel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Søulven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Isætning af prammen 06 nov 2019 08:58 #2969

  • Søulven
  • Søulven's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 64
  • Modtagne Tak: 34
Alright, så er jeg ikke helt så dum, som jeg frygtede. Hvad med adgang til vandet? Det har jeg lidt sværere ved at finde materiale om.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Isætning af prammen 06 nov 2019 10:15 #2970

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Hejsa..

Det sted du viser på kortet der, har jeg også sat i et par gange i min første sæson, jeg har ikke selv oplevet nogle problemer der, men ved ud fra andres erfaring at sommerhusejerne ikke er glade for det, så det gør jeg ikke længere.

Ved knebel kan du sætte i nede ved havnen eller mejeriet.

Ved Begtrup har du jo stort set hele stranden, så der har du nok ikke nogen problemer :)

Hvilken pram har du?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Isætning af prammen 06 nov 2019 10:42 #2971

  • Søulven
  • Søulven's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 64
  • Modtagne Tak: 34
Hej Wac

Tak for rådet - jeg har prøvet at skrive til grundejerforeningen ved Rastestedet via deres hjemmeside, men deres mailformular giver en fejl, når jeg forsøger at sende. Jeg må tage detektivhatten på og forsøge at kontakte dem ad anden vej. Og ja, Begtrup så dejligt nem ud :)

Bruger du den store bådrampe ved havnen i Knebel, eller tager du den lille rampe på vestsiden ved søspejderne?
Ved Mejeriet, parkerer man så bare på kystsiden af vejen overfor butikken og slæber prammen ned over græsset til vandkanten?

Jeg har en Kojak uden motor, men med årer, så hvis jeg skal ud og sejle langt bliver det kontorarmene, der skal holde for :S

Var faktisk ude på min første tur i søndags, hvor jeg satte prammen i fra en lille rampe på østsiden af Knebel Vig. Det var lidt noget bøvl at få makket pram og grej op og ned af en mindre bakke fra P-plads til vandkant, men ud kom jeg. Ingen skud afgivet, men det var en smuk aften!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Isætning af prammen 06 nov 2019 19:37 #2977

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Hvor meget tid har du brugt med din kikkert der ude? Den er din bedste ven som ny strandjæger :)

Men ja ved mejeriet er det bare ved græsplænen, og så trække prammen ned.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Isætning af prammen 07 nov 2019 18:47 #2980

  • Søulven
  • Søulven's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 64
  • Modtagne Tak: 34
Jeg har fisket en del i området gennem årene, men specifikt på udkig efter fugle er vi nok på 5-6 timer i alt her til efteråret. Har kigget efter lavvandede områder med nogenlunde nem adgang til at slæbe prammen fra trailer til vand, da jeg kun er 1 mand. Starter med svømmeænder og gæs i år, indtil jeg er fortrolig med grej og egne evner, og tænker så at forberede de længere ture mens det er sommer, så jeg er klar til næste sæson.

Mht. hvor og hvordan, så tænker jeg at det gælder om at finde et lavvandet område med læ for vinden - derfor jeg har været godt rundt i vigene for at tjekke adgangsforhold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1