Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Er det lige på kanten? 01 feb 2019 08:00 #2219

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 639
  • Modtagne Tak: 294
I det nye jæger kan man under kreds 7 læse om en af vores medjægere der har haft en trist oplevelse i Isefjorden.
Nogle tumper og tosser har ikke alene sejlet rundt og skudt fra motorbåd hvor dette er forbudt, de har også benyttet et fartøj der kunne fremføres med større hastighed end loven tillader.
Der blev ringet til politiet men de havde ikke beredskab til at tage sig af sagen.

Der er taget et billede af situationen og her er det jeg hæver mine øjenbryn.
Er det vejen frem og er det lovligt?
De pågældende er jo ikke sigtet og dømt, er det så ok at hænge dem ud i
"Offentligheden"?
Et billede af 2 personer i en båd dokumenterer jo intet så længe retten ikke har talt.

Jeg syntes absolut ikke deres ulovlige handlinger kan forsvares og så dem gerne i gabestok på torvet i Holbæk hvor jeg gerne ville være den første til at spytte på dem.

Men går bladet jæger for langt lige her?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Er det lige på kanten? 01 feb 2019 08:25 #2220

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Det syntes jeg ikke..
Der jo ingen der hænges ud, du kan være se hvem eller hvad, og det jo også en anden jæger der er navngivet som fortæller hans oplevelser.
Ikke jæger, og John som fortæller hvad lov er ift sådan lovbrud og hvordan man skal forholde sig.
måske, kun måske se de personer eller nogen der kender dem der gjorde det, denne historie og tænker okay der er altså øjne der ude.
Så det gør vi ikke igen.
To er at historien også er information til hvordan man skal reagere i fremtiden.
Nemlig ved at ville lave en anmeldelse.
Personligt har jeg selv været medhjælpende i af få den historie videre.
Og jeg syntes klart det her er langt bedre, en et eller andet nyt Facebook opstød.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Er det lige på kanten? 01 feb 2019 19:42 #2223

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 639
  • Modtagne Tak: 294
Ingen der hænges ud?
Der er et billede af en båd der er observeret i en lovovertrædelse.
Lad os sige at "onkel Knud" har lånt sin båd ud fordi han er en flink mand.
Et billede af hans båd er nu sendt ud til
de jægere i Danmark der er medlem af DJ i mens den foretog sig noget ulovligt, kan du se pointen?
Han er bådejer og "skyldig" til det modsatte er bevist og bevist bliver det næppe.

Det er stadig et landsdækkende medlemsblad der bruger et billede af en situation de pågældende hverken er sigtet eller dømt for, som det står nu er det påstand mod påstand.

Det finder jeg bekymrende!
Artiklen havde ikke behøvet være ledsaget af et foto af den pågældende båd.
Jeg syntes ikke vores blad skal være et redskab for en folkedomstol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Er det lige på kanten? 03 feb 2019 18:00 #2231

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Tja jeg kan ikke se problemet da det i min optik ikke er til at se hvem der er i båden og hvordan den ser ud.
Jeg ville i hvert fald aldrig genkende den.
Men håber da dem der sejlet den pludselig læser artiklen og tænker, gad vide om det os der er skrevet om.
Også stopper de forhåbentlig med det.
Kunne også være nogen i politiet eller andet så det og tænkte måske vi skal lave lidt kontrol på Isefjorden.
Eller hvis nu Onkel Knud rent faktisk genkendte sin egen båd, så havde han sikkert nogen han gerne lige ville drøfte noget med inde de lånte båden igen, også det vist også det.
Der da ingen der kan blive dømt eller hængt ud for noget via det billede der.
Og det jo en historie fra en jæger og hans oplevelse og intet andet.
Havde det været et klart og tydeligt billede så ville jeg give dig ret også lå det sikkert hos politiet eller noget i stedet for.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af HIT7.

Er det lige på kanten? 03 feb 2019 18:43 #2232

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 639
  • Modtagne Tak: 294
Jeg er glad for at vi 2 i det mindste har en holdning til dette Anders.
Vi 2 kan diskutere videre i krageskjulet om 14 dage (og det gør vi ved jeg) ;-)
Vi behøver ikke belaste/ belemre denne side når ingen andre har lyst til at blande sig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Er det lige på kanten? 03 feb 2019 19:38 #2235

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Nemlig :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Er det lige på kanten? 06 feb 2019 20:35 #2248

  • VMA
  • VMA's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 2
Jeg blander mig sjældent, men gerne!
Blandt jægerne er der opstået en moderne version af krænkelseskulturen. I jægernes #Metoo-bevægelse kan man få afløb for alle de frustrationer, der over tiden opbygges i sjælen. Det udmøntes i en adfærd, hvor man offentlig benytter lejligheden til at hænge alle ud, der ikke kan finde ud af at overholde ret og regler. Gjort på denne måde afspejler det en art selvtægt, idet politiet, der jo rettelig har dette som resortområde, tilsyneladende ikke har ressourcer til at forfølge sagen. Man benytter sig så af lejligheden til at gøre sig til bedste over misdæderne, og burde i stedet for at bruge kræfterne på offentlig angiveri foregå med et godt eksempel, og ved adfærd påvirke kollegerne i jægerstanden.
Jægere er ikke lige populære i alle kredse, men jeg vil vove det postulat, at jægernes værste fjende er jægerne selv. Det synes for mig som jæger med mange år på tasken, at misundelse og brødnid efterhånden er fremherskende i vores kreds, og at vi efterhånden selv spiller alle kort i hænderne på jagtens modstandere.

Selvfølgelig er den afbildede adfærd ikke i orden, men at jægerne i stedet for personligt at demonstrere jagtånd og nobel optræden kaster sig ud i offentlig tilsmudsning af de pågældende, finder jeg ikke på plads. Hvem ved hvad historien bag billedet er? Er de pågældende udefrakommende og uvidende om jagtreglerne i området? Har du aldrig selv været usikker på din position? Er de kyniske lovovertrædere, der skider på alle regler? Eller er de måske bare uvelkomne på mit territorium?

Vi ved det ikke, og derfor burde vi holde lav profil!

Så godt Torben. Det er opbyggeligt, at en hæderlig jæger som du tør argumentere mod denne uvane og få rejst en debat.

Med hilsen

VMA
Følgende bruger(e) sagde tak: P_V, jakobcoff

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1