Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Pramjagt Skælskør Vildtreservat 20 nov 2018 10:08 #1937

  • moss
  • moss's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 1
Hej Alle,

Jeg er nu i dette forum, men kan læse mig til der er mange erfarne mennesker herinde. Jeg er også forholdsvis ny i jagtformen på vandet, dog har jeg været ude et par gange med en kammerat for mange år siden.

Jeg er meget interesseret i at høre om der er nogle der er bekendte med begrænsninger for jagt i skælskør vildtreservat (Skælskør Nor & Skælskør fjord)

Som udgangpunkts må man jage i den nordlige del af noret, og vest for vasebroen, men synes ikke bekendtgørelsen er tydelig i den resterende del af fjorden.

Jeg har læst mig til at der som udgangspunkt er jagtfrit i hele fjorden ud til vasebro, men undtagelsen er hvis man jager fra en opankret pram.

Er der nogle der kan hjælpe, eller er bekendte med området.

Bekendtgørelse om Skælskør Vildtreservathttps://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=82337
Vedhæftet folder om skælskør vildtreservat:

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF



Mvh Mads Moss
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pramjagt Skælskør Vildtreservat 20 nov 2018 21:50 #1940

  • cacla00
  • cacla00's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
Hej Mads,

Læs:
https://mst.dk/service/publikationer/publikationsarkiv/2009/mar/skaelskoer/
https://mst.dk/friluftsliv/jagt/jagttider-og-fredninger/fiskeriterritoriet-og-reservater/

Jagt er forbudt i fjorden øst for vasabro. Jeg har aldrig set nogen på jagt i den nordlige del af fjorden, det kan skyldes at jagten ejes af de lodsejere der har jord ned til Nordet, men jeg er ikke sikker.

Best,
Carsten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pramjagt Skælskør Vildtreservat 23 nov 2018 16:22 #1955

  • moss
  • moss's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 1
Hej Carsten,

Tak for svar. Jeg kontaktede en vildtforvaldter hos miljø- og fødevarer ministeriet for jeg synes bekendtgørelsen var lidt tvetydig, men han bekræftede mig i at øst for vasebro i fjorden, og den sydlige del af noret er jagtfrit fredningsområde!

Så turen går til den norlige del af noret tænker jeg :)

Brgds Mads
Følgende bruger(e) sagde tak: cacla00

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pramjagt Skælskør Vildtreservat 27 nov 2018 11:02 #1967

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Hej Carsten

Så vidt jeg forstår, så er et Nor et vandområde med forbindelse til havet, hvor vandet kan flyde frit ind og ud af noret, hvilket jeg så vil mene er omfattet af den frijagtret på fisketerrortiet, hvilket igen betyder at grundejerne ikke kan påberåbe sig jagtretten for det nordlige område.

cacla00 skrev: Jeg har aldrig set nogen på jagt i den nordlige del af fjorden, det kan skyldes at jagten ejes af de lodsejere der har jord ned til Nordet, men jeg er ikke sikker.

Best,
Carsten

Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.
Følgende bruger(e) sagde tak: cacla00

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pramjagt Skælskør Vildtreservat 03 jan 2019 10:39 #2100

  • Easineddy
  • Easineddy's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Nej det er korrekt de ikke kan påråbe sig jagtretten op vandet men det er umuligt at komme til vandet da al jorden er privat ejet rundt om. Eneste mulighed er at sætte i fra byen af og så derudaf.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1