Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Genkender ederfugle en båd???? 08 nov 2018 21:12 #1912

  • Peter
  • Peter's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 59
  • Modtagne Tak: 9
Jeg vil gerne høre om andre har haft oplevelser som jeg. Jeg har købt en motorbåd a la Barracuda. Den har for det meste tøffet rundt i Isefjorden.
Her kommer det mystiske. Jeg er mest til Køge Bugt og var ude i lørdags. Ingen problemer med at komme til fuglene. Dagen efter var jeg et smut på Isefjorden på den gamles jagtmarker. Her lettede ALLE fugle på 300 meter og forbi flyvende holdt mindst en afstand på 150 meter. Det var lige meget om jeg kom hurtigt op til dem ellerjeg listede ind på dem fra stor afstand. De røg alle op og skyndte sig ind på skydeområdet eller ned i det motorbåds frie område. Så spørgsmålet er "kan de genkende" en båd.
Hilsen fra den "paffe"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Genkender ederfugle en båd???? 09 nov 2018 05:53 #1917

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
Det ville forklare en del ;-)

Tror desværre at årsagen til de "vilde" Ederfugle i Isefjorden skal findes et andet sted.
Af alle de steder jeg jagter (og har jagtet) er Isefjorden helt klart det sted hvor fuglene er mest på tæerne.

Der er megen rekreativ sejlads i Isefjorden så fuglene bliver "luftet" mange gange i løbet af en dag.
Især Kite surfere er de meget nervøse for er min erfaring.
Jagttrykket er nok ikke årsagen da antallet af motorbådsjægere næppe har været lavere end det er nu (har jagtet der i 30 sæsoner)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1