Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Fra Strandjægerskydningen 2018 27 aug 2018 19:54 #1593

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Strandjægerskydningen er nu vel overstået, og var godt besøgt.

Ca. 3400 lerduer blev forsøgt nedlagt på de 3 meget spændende baner.

På bane 1 skilte sig ud, her var en maskine placeret på toppen af volden og sendte en hurtig due skråt ned mod jorden. Den gav lidt udfordringer :P Duerne fra skeet tårnene var med forsinkelse.

På bane 2 kom en due farenden lavt ind i mod lokkefuglene, beskeden fra dommerbordet... den skal skydes inden lokkefuglen.... :woohoo:
Og bedst som man kommer i Ankæren og gør klar til første skydning... Hvor langt er der ud til den grønne gråand ? lød det fra dommerbordret... B) :blink: Der røg koncentrationen lige. Det var sku da også noget at spørge om lige nu....:sick:
En fed Teal due, sideduer og skrå bagduer og gode dubleer gjorde denne til min favorit bane.

Bane 3 gav udfordringer i form af en dublé skråt fra venstre med en høj og en lav due, der ud over kunne trap banens hurtige bagduer i uberegnelige retninger også give udfordringer.

Nogle fede baner og super sjove skydninger, fra pramme, motorbåde og skjul. Det gjorde i sku godt Horsens.

18 duer skulle der skydes til på hver bane... 54 ialt.
Kunne desvære ikke selv nå mere end en runde, hvor jeg fik 40 træffere. + nogle over skud. Ryggen gjorde avs... og nogle sagde at en jagttid på Søløver burde indføres... med de lyde jeg lavede når jeg skulle ned og op fra prammene... :evil:

Desvære faldt denne dag sammen med medhjælper skydning og fest i Silkeborg Jagtforening. Her deltog jeg om eftermiddagen lørdag, hvor det blev til 18 duer på trapbanen og 37/41 på jagtbanen med 3 dublere i hver retning.

Så halvautomateren og jeg havde en god dag... til trods for en smertende ryg.

Søndag på havnen, her var der gensyn med mange gamle venner og bekendte fra nær og fjern. Glædeligt at hilse på gutterne fra Roskilde Strandjagtforening der var kommet for at få en snak, se på sikkerhedsudstyr se og prøve nogle af de tilstedeværende både.
Sådan en dag bliver der snakket rigtig meget, set noget udstyr og fortalt nogle strandjæger historier.



Børge Andersen fra Ribe mødte igen i år op med nye pramme og udstyr blev testet. Han havde en forhøjet Fønsskalle med som var blevet gjort synkefri og en Mopa 1.











Esben Lau Petersen og hans far viste deres ny istandsatte helt unikke havjagtsbåd med. En Stor båd, men hvor ser den dog ond ud. Det har taget nogle år fra båden blev hentet på kajen i Horsens havn, hvor den lignede et lig.
Den er blevet døbt Anne 2





Torben Shultz Jensen havde igen sin hjemmebygget Ankær med, den havde fået en ny motor, Honda 10 HK... Som han er veldig tilfreds med.




En Julsminde båd og en Mopa 2 kunne lige ledes opleves.



En nyere strandjægere med et par sæsoner på bagen, oplevede hvor hurtigt en Vissenbjerg 13 synker og hvor svært og anstrengende det er at falde i vandet... selv med en oppustelig redningsvest.



En god læresætning. Planlæg din tur først og fremmest som en sejltur, dernæst som en jagttur. Hav dit redningsudstyr på og ved dig. En redningsvest hjælper ikke meget hvis du ligger i vandet og redningsvesten ligger i prammen eller båden.

Der blev lavet en del video materiale fra dagen, det vil jeg forsøge at samle op på, og ligge ud på siden. Det er ganske lærrigt at se.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: akpaulsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Fra Strandjægerskydningen 2018 27 aug 2018 22:17 #1595

  • biering
  • biering's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 7
hvis jeg nu kunne få billede på min profil vil i kunne se det er mig som ligger i min forliste vissenbjerg.

tak for en fantastisk dag til jer allesammen..
jeg Blev meget overrasket over at sådan en vissenbjerg ikke var mere sødygtig fuld af vand. :D Dette var lærerigt og her skal helt sikkert laves noget arbejde for at få denne gjort synke fri.

Jeg tror bestemt båden var gået helt ned hvis ikke det var fordi at den stod på bunden.. :D

Knæk og bræk der ude og pas på jer selv

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Fra Strandjægerskydningen 2018 29 aug 2018 10:31 #1597

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Den attende strandjægerweekend i Horsens.

Jeg vil på vegne af Horsensegnens Strand- og Landjægere sige tusind tak for det store fremmøde.
Carsten har jo næsten sagt det hele B)

Lørdag var godt 50 skytter igennem skydningen.
Sværhedsgraden var høj, men der skal jo også være udfordringer.
Desværre havde vi ikke kunnet få udstillere på banen i år.

Lørdag aften var vi 11 deltagere i strandjægerspisningen, og deltagerne var så ivrige, at de søsatte både og prøvesejlede om aftenen.
Jeg tør godt sige, at ingen gik sultne fra bordet. Senere kom de virkelige historier og teorier frem i stearinlysets skær.
Det var hyggeligt. Godt man bare skulle gå 50 meter over til bådens bløde madras.

Søndag morgen gik der lidt tid, inden deltagerne var vågnet op, men morgenkaffe og rundstykker med tilbehør hjalp gevaldigt.
Fokus var på sikkerhedsudstyr, så der var udstilling af alverdens grej i klubhuset:
Overlevelsesdragt, flydedragt, oppustelig redningsvest, mavebælte-vest, svømmevest, flydejakke og tørdragt.
Desuden viste vores kajak-ekspert, Robert Rønne, sit omfattende udstyr frem.
Udenfor havde vi mange både på land og i vandet. Robert havde også kajakken med.
Bådene sejlede mange sømil i havnen.
I vandet afprøvede vi forskellige koncepter:
Oppustelig redningsvest, neoprenwaders + svømmevest, neoprenwaders + flydejakke, tørdragt + svømmevest m.v.
Carsten tog fine billeder, mens vi andre badede i havnen.

Alt i alt en hyggelig og lærerig weekend!

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Fra Strandjægerskydningen 2018 02 sep 2018 12:49 #1608

  • biering
  • biering's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 7
Carsten ved du hvad status er med video materiale fra videoen med vissenbjergen.. ?? :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Fra Strandjægerskydningen 2018 02 sep 2018 13:53 #1609

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Der kommer nok til at gå noget tid endnu.

Har ikke modtaget noget endnu, det skal nok komme. ;)
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Fra Strandjægerskydningen 2018 02 sep 2018 14:51 #1611

  • biering
  • biering's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 7
Det lyder godt.

jeg er meget spændt på at se det med tid på.. for har ingen fornemmelse af tiden det tog for den at gå ned. Ved bare det gik ret stærkt..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1