Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Saml jeres patronhylstre op! 10 jul 2018 19:01 #1469

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Lars.
Skal vi ikke holde os til sandheden, for dette du skriver her er jo noget vandret sludder: Jeg vil ikke kunne udelukke at der er mistet et hylstre for det sker, men her er vi ikke i nærheden af de 40% og vi kan rydde op efter os næste gang vi kommer det kan du ikke med dine 40%.

For flere af os går ture langs stranden og samler alt det plast, dåser og andet affald op vi kan finde, inklusive hylstre og hagl skåle. Dagens høst er en hel del Tuborg dåser, flasker og plast i Frederikssund. Så din argumentation falder jo helt fra hinanden. Elsker din holdning til din diesel hakker. Og at du betaler penge så er alt i skønneste orden hahaha. Hvis du ikke selv kan se du er helt ude på de vilde øko våger så står det lidt skidt til mener jeg.

Konge svar CHC, det kan ikke siges bedre.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saml jeres patronhylstre op! 10 jul 2018 19:03 #1470

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Var det ikke nemmere istedet for at vi forbyder halvautomater og pumpguns at vi bare lægger 1,- i mikroplast afgift på patronerne og så fortsætter som vi altid har gjort, hvad tænker du Lars???? Du ved ala diesel afgiften......
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saml jeres patronhylstre op! 10 jul 2018 19:43 #1472

  • HIT7
  • HIT7's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 182
  • Modtagne Tak: 38
Jeg syntes han skal gøre lige som han har gjordt.

At melde ud vi ikke ønsker jagtaffald i naturen samt går i front for at få udfaset plastik og gå i samarbejde med producenterne.
Vi sådan som jeg forstår det allerede et foregangsland og er ved at komme med en plan samt løsning, og ikke et forhastet skud fra hoften.

Og ind til da så det jægerne der skal gøre sit yberste for at få tingene med hjem.
Mener man ikke man kan rydde op efter sig eller mister hylster der ligger ud over uheld.
Ja så skal man jo overveje med sig selv hvordan man så vil løse det forsvarligt, og hvis det kræver et våben skift for den enkelte ja så det jo det der skal til.
Men en mands problem skal da ikke gå ud over os andre som godt kan gøre det der skal til.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saml jeres patronhylstre op! 10 jul 2018 21:28 #1473

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
En spændende og MEGET alvorlig debat må man sige.

John Silver startede den og hvis man læser hans indlæg igennem igen, ja så får han vist det hele med.

Jeg tvivler på vi får miljøvenlige patroner der kan yde det samme som en Hypersteel, Black Cloud 12/89 eller en solid " hjemmerullet".

Måske skal vi spørge os selv om ikke også mindre kan gøre det?

JA det bliver en tilbagegang men vi klarede os uden den slags for 10 år siden, gjorde vi ikke??

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saml jeres patronhylstre op! 10 jul 2018 21:55 #1475

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
¨Hej Torben,

For ca. 10 år siden havde vi en alt for høj rate af anskydninger, som var noget alvorlig. Hvor jægerene blev trængt meget op i krog, med krav om væsentlige forbedringer.

Jeg ved godt at patronudviklingen ikke klare alt for os, men de betydelige bedre patroner vi har fået de sidste 10-12 år, har også sin del i at vi fik vendt anskydnings kurven til nedadgående.

Det mener jeg faktisk ikke vi skal sætte overstyr, og det jeg mener med at vi ikke skal gå ind i det her for en hver pris.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saml jeres patronhylstre op! 11 jul 2018 09:08 #1476

  • Lars Hansen
  • Lars Hansen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 32
  • Modtagne Tak: 9
Kære Carsten

Siden er til for debat og man må mene hvad man vil, men man skal samtidig passe sig ind efter andres holdninger bare fordi er flest. Det har vist ikke noget med demokrati at gøre. Du skulle prøve at lytte til en af vores dygtige national skjalde. Niels Hausgaard i sangen om hvem der bestemmer.

Jo Carsten du tale usandt. Jeg har nu været 10 års jagtjournalen igennem og har ikke fundet et sted hvor du skulle have været med i vores skjul. De gange du har været her har været i forbindelse med aftentræk, hvor du ikke kommer i nærheden af vores skjul og en enkelt gang, hvor vi var på vandet. Så nej, du har ikke samlet adskillelige patronhylstre op på vores jagt. Det en helt og aldeles usandt.

At jeg forurener med min bil er sandt og tydeligt, at jeg betaler for det, gør ikke forureningen mindre. Jeg har aldrig sagt at jeg er hellig tvært imod, det er dig der har bragt det frem.
Det jeg har gjort er at tage fat i en debat som andre har rejst og det skyldtes nok at vi har et større problem end vi vil indrømme.

Jeg ændre gerne holdning, såfremt der var kommet nogle stærke og gode argumenter på bordet, men det er der ikke. Argumenterne har kun handlet om, at man ikke vil have sine fine bøsse med på vandet og at man skulle træne op med en anden bøsse, hvis man skulle skifte.

Kære HIT7 og Tybjerg
Jeg bruger kun de 40 % da en der er med i debatten herinde har sagt at det gælder for ham. Jeg tror ikke han sviner mere end andre og tror også at han forsøger at rydde det op han sviner,.
Der er naturligvis stor forskel på om vi snakker motorbådsjagt, jagt på dybt vand, eller jagt på det helt lave vand i stille vejr. Jeg tænker selv, at ham der har oplyst de 40% kan svare for sig.
Skulle det så "kun" være 20% af 600.000 skud i de sidste 10 år, så er tallet stadig alt for stort til ikke at ville gøre noget.
Heldigvis kan man også læse af debatten her, at nogen vil gøre noget og på med alternativer. Det tager jeg hatten af for, men at stikke hoved i busken , det bør ikke give ros.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saml jeres patronhylstre op! 11 jul 2018 09:22 #1477

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Lars Hansen...

Det er dig der lyver...

Jeg har adskillige gange været på jagt med dig i dine skjul. og to af gangene uden dig... Sidste år var I ledsagelse med Brian og Martin. Men det har du nok glemt. De to gange du ikke var med, ja der følte du at du hellere ville sove længe. Jeg kan for i øvrigt sige at der blev nedlagt en gås, den morgen i 2 skud. Så kan du jo tilføje det til din manglefulde jagtjournal.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saml jeres patronhylstre op! 11 jul 2018 10:25 #1478

  • Lars Hansen
  • Lars Hansen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 32
  • Modtagne Tak: 9
Kære Carsten

Jeg har fundet et træk, hvor Brian og Martin har skrevet sig i journalen d. 3/12 2017 og der er noteret en gås, men du har ikke skrevet dig i journalen på samme dag. Sidst jeg kan se dig noteret er på aftentræk i forbindelse med sommerhus turen og så en overnatning med pramjagt. Så du er langt ude på dybt vand Carsten.
At forsøge, at flytte fokus fra vores debat er et gammel politisk kneb, der bruges når man ikke længere har argumenterne i behold. Det er naturligvis også sjovere at snakke min bil og og mit jagt fremfor at snakke om den måde vi sviner på.
John rejste en fornuftig debat. Lad den være ledetråden også selv om jeg ikke retter ind efter flertallet der har deltaget i denne debat.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saml jeres patronhylstre op! 11 jul 2018 11:27 #1479

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Det er nøjagtig samme tur som jeg var med på, og samme tur jeg samlede et par hylstre op ved det skjul gåsen blev skudt på. af de gange jeg har været med er jeg aldrig blevet præsenteret for en jagtjournal.

For nogle år siden købte jeg en sæson gæsteplads ved dig i et område ved Løgstør, her var jeg med en gang... og et par gange på på din jagt ved gården.
Siger datoen d. 19. og d. 20. sep. 09, den lange mark og igen d. 4. og d. 5 dec. 09 dig noget. Der har jeg noteret gåsejagt hos dig.

Så er der en oplevelse der er printet ind på min nethinde, hvor du ude på engen tæt på fjorden, skød en kortnæbet gås lige inden jeg selv skød. Og ja der var ikke tvivl om at det var dig der skød den i følge dig selv. Husker det specielt fordi jeg på daværende tidspunkt ikke selv havde skudt en Kornæbet gås.
Om denne oplevelse var på en af ovenstående to weekender kan jeg ikke huske.

Kan mindes mindes mindst et par hyggelige weekender sammen med dig på gården. Og mere end to gange har jeg sovet sammen med Brian på det lille værelse, hvor den har stået på gåsejagt dagen efter. En af disse dage var vi en af dagene i Jannerup ved Brian hvor du selv var med. Den næste morgen var vi ved dig. Hvor du som sidst ikke kom med på jagt på dag 2.
Lad nu være med din bortforklaringer Lars Hansen. Jeg tror ikke helt du har styr på dine data.
Jeg stopper den her i og vil opfordre til at vi tager den på telefonen , mail eller private beskeder. Lige nu er det personlig fnider fnader som ingen andre end os to har fornøjelse af at læse.
Du er mere end velkommen til at ringe... du har mit nummer.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af ClausenHolm.

Saml jeres patronhylstre op! 11 jul 2018 14:22 #1480

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Havde jeg optrådt sådan på det gamle forum var jeg lagt på køl...:D :dry: Hvad fanden er der galt med jer to tosser,er det sommervarmen der er steget jer til hovedet,så tag ud på fjorden og køl af,der er også makreller i farevandet ;)
Kammertonen mine herre det skulle jo nødig komme til at ligne fjæsbog. :side:
I lyder jo som to der sidder ned og pisser.:) :) :P :P
Latter er indre jogging.
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC, Flytkjaer, ferguson, akpaulsen, HIT7, cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af HCSR.