Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Jagt på Ringkøbing Fjord - Syd 07 jun 2018 12:30 #1362

  • NielsM
  • NielsM's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Hej.

Da jeg er i den heldige situation, at jeg har fået fri tilgang til sommerhus ved Hemmet strand, har jeg i den forbindelse overvejet om ikke min pram skulle vestpå at ligge lidt (de få gange om året jeg er ude, foregår primært i Østjylland).

Derfor tænkte jeg lidt på om der var nogle der ville dele lidt tips og tricks ang jagt i den sydlige del af fjorden. Jeg har været ude og spejde med kikkerten et par gange, og der flyver jo en del gæs over området, primært ovre fra tipperne og indover land. Er det muligt at kalde disse ned på fjorden, eller går de bare stenhårdt efter markerne med korn/majs på ?

Er der andet der er muligt at jage der? Jeg har spottet lidt hvinænder sidst på sæsonen, men ellers har det være lidt tyndt med gråænder.

Alt info modtages med kyshånd - og ja, jeg ved godt at erfaringerne skal jeg selv skabe, men hvis der er nogen der har lyst til at fortælle lidt er jeg lutter øre!

Mvh Niels.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagt på Ringkøbing Fjord - Syd 10 jun 2018 16:09 #1368

  • Jacobjæger
  • Jacobjæger's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Hej Niels.
Jeg har ikke skudt gæs på fjorden endnu, men jeg ved at der er nogle som ligger i pram ud for bork, og ud for Stauning havn.
Pibe ænder var der en del af forrig år, sidste år var det lidt tamt med dem.

Så jeg er også lutter øre hvis der er nogle som har tips til gæs. (jeg vil prøve ud for bork helt over mod tipperne i år, jeg så de trak meget over mod det hjørne sidste år, så der skulle måske være en chance ?
)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagt på Ringkøbing Fjord - Syd 10 jul 2018 11:03 #1460

  • NielsM
  • NielsM's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Jacobjæger - Super. Vi må prøve os frem. Det er jo nok den eneste måde at blive klogere på området :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1