Jagtleje op til strand- dyrere?

• Johannes
  • Johannes's profilbillede Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
13 mar 2018 10:07 #1283 af Johannes
Johannes Oprettet emne: Jagtleje op til strand- dyrere?
Hej gæve strandjægere.

Jeg har fået tilbudt 70ha revir primært bestående af mose/krat og så en meget smal eng ned til en vig. Nærmest en korridor...

Udlejer skilter med at så er der jo “strandjagt med”, men det er vel ikke noget man plejer at prissætte efter siden strandjagt er fri?

Hvad har I af erfaringer med dette? Egentlig håbede jeg at strandjagt forblev skånet for alt det økonomi landjagten slås med.

(Og hvis det ikke er for langt fra emnet, må I også gerne give mig lidt forhandlingsviden: hvad giver man for mose-ha? Vildtbestanden er ikke kæmpestor men alsidig, til gengæld lejer man jo mange ha med som reelt ikke er tilgængelige, i en mose...hvad byder folk typisk for dette?)

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Mere
13 mar 2018 16:33 #1285 af Peter
Peter svaret på emne: Jagtleje op til strand- dyrere?
Hvor henne i landet

• Johannes
  • Johannes's profilbillede Emne forfatter
  • Ny i forum
  • Ny i forum
Mere
14 mar 2018 10:59 #1286 af Johannes
Johannes svaret på emne: Jagtleje op til strand- dyrere?
Hej Peter.

Der er i omegnen af Haderslev.

• Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Senior bruger
  • Senior bruger
Mere
14 mar 2018 17:50 - 14 mar 2018 17:53 #1287 af Torben Raunstrup
Torben Raunstrup svaret på emne: Jagtleje op til strand- dyrere?
Nu skriver du at det er en smal eng "korridor" så den er næppe meget værd i kroner og ører.
Selv om strandjagten er fri kan der være fordele ved at have jagten på land ned til vandet.
Man slipper for bøvlet med at anskaffe sig pram og kan lave permanente skjul på land og skyde ud over vandet.

Der er vist ingen tvivl om at jagtudlejerne godt ved det og der er altid nogle der er parate til at betale lidt ekstra for muligheden.

Det er så dem vi strandjægere skal diskutere med når de skal have valuta for pengene og seriøst mener de har eneret på det vand der er ud for deres landareal.
Det giver mange konflikter rundt om i landet ved jeg og jeg tror desværre at de er kommet for at blive.
Last Edit: 14 mar 2018 17:53 af Torben Raunstrup.

Mere
14 mar 2018 17:53 #1288 af Peter
Peter svaret på emne: Jagtleje op til strand- dyrere?
Hej Johannes.
Det skal nok ikke være hovedargumentet for at leje jagten, men som en yderlig lovprisning af jagt mulighederne. En vig vil kræve lokkefugle og der skal helst være en bund med fødemuligheder som fuglene tidliger har søgt. Det er nok tvivlsomt for så har udlejer nok fortalt om det "store" udbytte fra havet. Hvis det havde været et næs vil det være meget bedre. Der kan der været godt træk af havfugle. Så desværre glem det argument. Hvad prisniveau skal være så kender jeg ikke det område, så her hopper jeg fra. Meeen hvis det har været her på djævleøen så vil jeg efter beskrivelsen sige fra 20.000 og op. Vi har ikke så mange ha. med krat og mose. Jeg håber at mosen har åben vand og det kan nås fra land.