Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

En smuk "sommer"morgen. Med få ænder 01 sep 2017 15:58 #705

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
En smuk oplevelse på vandet denne 1. September.
Så det var i mod alle ods.
En morgen som vi begge regnede med ville blive en tam affære.

Vi skulle en time efter efter solopgang før en gråand blev spændende. Den reagerede prompte på Clauses kald og slog i mine lokkede hvor den forendte.

Da vi pakkede sammen kom 14 gæs langt ude og højt. Jeg gav nogle høje kald og de reagerede med det samme og begyndte at tabe højde. Langt ude vendte de og tog retning på os. Blev ved med at kalde og snakke med dem. De passerede os uden for skudhold. Kaldet blev brugt og de vendte endnu en gang
Claus leverede en gås. Jeg stod i vandet uden gevær.



Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

En smuk "sommer"morgen. Med få ænder 04 sep 2017 09:58 #722

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Hjertelig tillykke med fuglene!

Det var et flot udbytte - vejret taget i betragtning.
Måske kommer sommeren alligevel til Danmark, her i september.
Jeg har ikke noget udbytte at vise frem (billigt i patroner), og jeg øver mig noget på at kravle med "sidde-op" skærm.
Men bare vent!!!

Jægerhilsen John

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En smuk "sommer"morgen. Med få ænder 04 sep 2017 17:36 #726

  • Peter
  • Peter's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 59
  • Modtagne Tak: 9
Hej.
Ja det var dog en rigtig stille 1. september morgen. Det er også som der ikke er så mange ænder i år. De kuld jeg har set er der ingen over 10 ællinger, 4-6 er normen. Formoder det er det våde forår og sommer. Jeg selv fik 2 chancer hvilket gav en andrik. Hvis morgentrækket var stille, så var aftentrækket noget mere dramatisk. 3500 kroner eller deromkring. Jeg var lidt uheldig under optagning af kajakken og tog et hoveddyk fra molen ned i Roskilde fjord på 30 cm vand. Mistede briller, mobil og redningsvesten gik af på 30 cm vand. Det gav også nogle huller i hovedet. Sådan nogle hovedsår bløder mere end man tror. Og her kommer lærepengene. ALTID liste ind af døren og ud på badeværelset og vaske blodet af. Desværre løb jeg ind i konen. Efter diverse hyl og skrig samt krav om ambulance, skadestue og syning, kom det værste. Forbud mod at tage på havjagt. Det tog nogle timer at argumentere det ihjel og jeg er sikker på at det skal nok komme op igen ved passende lejlighed. Eksempelvis når hun vil i byen eller shoppe. I kender nok rumlen. Der blev dog en rimelig afslutning på turen, jeg kunne fiske brillerne op med en rive næste dag. Men det var sgu en smuk solnedgang og et fantastisk vejr. Dog var der en stiv kuling på hjemme adressen.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En smuk "sommer"morgen. Med få ænder 04 sep 2017 17:38 #727

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Dejligt at man er nået den alder hvor det ikke kun er udbyttet der tæller
Jeg kan forstå at der mange steder i landet slet slet ikke var de fugle der plejer at være og i det "perfekte" område vi havde valgt så vi hele dagen 3x1 and som absolut ikke ville lande i nærheden af os.
,
Jeg klemte 2 stk patroner i " tomaten" kl 0445 da det officielt var skyde tid hos os og 15 timer senere forlod patronerne igen geværet og 1 gråand forlod i den forbindelse opholdet her på jorden.
Aftentrækket gav mig yderligere en gråand.

Christian skød intet og efter endnu en småkold nat i Bogøerne tog vi morgentrækket 2/9 og da vi havde stirret ud i den tomme luft i knap 3 timer blev vi enige om at det nok var på tide at vende tilbage til " civilisationen"

Mange ikke indviede vil fornuftigt nok mene at de 36 timer var totalt spild af tid.
Vi ser anderledes på det.
Vi var der og vi var der sammen, vores grej og udstyr spillede maks og vi havde husket at få alt det med som vi havde planlagt.
Vi så både isfugl og fiskeørn og havde fornøjelsen af at høre skarver og edderfugle slås om det samme sten rev 2 nætter i træk så spild af tid? Aldrig i livet.

Følgende bruger(e) sagde tak: akpaulsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

En smuk "sommer"morgen. Med få ænder 04 sep 2017 21:08 #730

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
John,

Takker, Knæk og bræk med side op kravl. Det skal der nok komme noget godt ud af. ;)

Peter,

Ser drabeligt ud, kan godt forstå din kone blev lidt forskrækket. Men hun behøver da ikke overdrive :evil: Jeg holder med dig, og håber du vinder slaget. Selv om jeg sagtens kan genkende balladen. ;) Godt du fandt brillerne.

Torben,

Er kun lidt misundelige på dig, må være fedt at have en søn der gider tage med på jagt på denne måde. Det er da kvalitets tid der vil noget.
Tillykke med ænderne, tal og parader er ikke hele oplevelsen, at være i naturen på jagt er altid en oplevelse i sig selv.
Smukke billeder, ser ud til at være et dejlig område i er i.

Knæk og bræk til jer.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.
  • Side:
  • 1