Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Patroner mærket “maks. 115 dB”, på kassen 02 aug 2025 08:42 #7132

  • Lars Olsen
  • Lars Olsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 55
Jeg har fundet patroner der overholder kravet om max. 115 db. Jeg har købt nogle kaliber 16 flugtskydningspatroner, på bagsiden er det anført at de ikke støjer mere end 115 db. På flugtskydningsbanen opdagede jeg at de ikke er så kraftigt ladede som de patroner jeg plejer at skyde med, men det påvirker ikke min skydning. Første gang jeg skød med dem, opdagede jeg ikke noget. Da jeg havde begge typer med, kunne jeg mærke forskel. Det kan godt være en overvejelse værd at måle hastigheden på dem, når man kan mærke forskel på rekylen.
Med venlig hilsen Lars Olsen
Livet er for kort til dovne elever og langsomme stålhaglpatroner !
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Lars Olsen.

Patroner mærket “maks. 115 dB”, på kassen 09 aug 2025 11:43 #7138

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 108
  • Modtagne Tak: 80
Tak for det! Det skal nok blive godt, og måske slår vi alle tidligere rekorder i år

Horsensegnens Strand- og Landjægere så gerne det tåbelige påbud fjernet. Vi er nabo til en endnu mere støjende motorvej!
Men vi skal rette os efter de 115 db, så centret ikke får ballade og måske bliver lukket.

Jeg har skudt med 115 db patroner i et halvt år. De går 430 m/s og de er udmærkede. På kassen er de mærket med et lille "115 db".
Foreningen og centret har købt rigeligt ind, så vi kan sælge i kantinen.

Ø.F.C. accepterer ikke, at der bliver skudt med patroner, der ikke har mærkningen.

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patroner mærket “maks. 115 dB”, på kassen 15 aug 2025 08:30 #7141

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 108
  • Modtagne Tak: 80
Halløj

Der er flere spørgsmål angående patronerne til brug på Østjysk Flugtskydnings Center til STRANDJÆGERSKYDNINGEN lørdag den 23. august 2025.

Flere patrontyper opfylder kravene, som er "Max 115 db" på kassen eller godkendelsescertifikat til max 115 db.

Den patron, som bliver flittigt anvendt på centret er FOB Viper 24 gram/hagl 7 fra Nobel Sport. Den går hele 430 meter/sek. (det står der ihvertfald på kassen).
Uden at være ekspert, er patronen identisk med Jaktia Grand Prix Steel fra Nobel Sport. Denne har bare ikke det famøse "115db" på kassen.

Godkendte patroner kan selvfølgelig købes i klubhuset under skydningen!

Vi ses....jægerhilsen John
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patroner mærket “maks. 115 dB”, på kassen 23 aug 2025 08:44 #7144

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 151
  • Modtagne Tak: 64
Kan så fortælle at Rotweil flugtskydnings patroner også overholder kravene på 115 db,knægten og mig har skudt med dem hele sæsonen.
og har dem med til strandjægerskydning i dag,vi ses.t)
Latter er indre jogging.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1